۵ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85365644
T T
۲۴ نفر

برچسب‌ها

دستگاه های اجرایی استان البرز به حالت آماده باش درآمدند

کرج - ایرنا - در پی تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی که باعث بروز مشکلات در برخی مناطق کشور شده است؛ تمام دستگاه های اجرایی استان البرز به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز پنجشنبه شب در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی، خدمات رسان، نیروی انتظامی و مردمی برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی و مدیریت بحران باعث شد تا به تمام دستگاههای اجرایی استان فراخوان آماده باش داده شود.

"مهدی مهرور" افزود: این آماده باش به دلیل فعالیت سامانه بارشی توام با کولاک برف و کاهش دما به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان البرز است که در وضعیت هشدار سطح نارنجی قرار دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم برف انباشته در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و پیش بینی فعالیت متناوب سامانه بارشی از جمعه شب ششم بهمن تا یکشنبه آینده در منطقه البرز مرکزی و احتمال رگبار و سقوط بهمن و ریزش سنگ و دیگر مخاطرات جوی نظیر وزش باد نسبتا شدید ، مه گرفتگی و یخبندان ضرورت آماده باش و اقدامات پیشگیرانه اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با این احتمال که اختلال در تردد، کاهش دید و لغزندگی سطح جاده ها باعث بروز مشکلاتی در سطح استان شود بر حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم کردن تجهیزات، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

مهرور با درخواست از اهالی استان البرز برای مقابله با پدیده جوی پیش رو گفت: شهروندان از تردد در محل های پر خطر، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، دکل و سیم برق هوایی، فنس های فلزی و پهنه های آبی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان البرز برای حفظ محصولات، کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها، مرغداریها و دامداریها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها برای جلوگیری از خسارت ناشی از سرمازدگی به عمل آمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha