آغاز سامانه بارشی در کهگیلویه و بویراحمد/ اعلام آماده باش دستگاه های خدمات رسان

یاسوج- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ورود سامانه بارشی و صدور هشدار نارنجی در این استان گفت: از امروز جمعه ستاد بحران برای خدمات رسانی بهتر در محل ستاد به حالت آماده باش کامل درآمده است.

علیرضا نیکروز روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از صبح امروز جمعه با بارش های نسبتا آرام همه مناطق گرمسیری و سردسیری این استان را در برگرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی هواشناسی مرخصی مدیران دستگاه‌های خدمات رسان امروز لغو شده است و کشیک خودرویی به همراه راننده در این نهادها مستقر هستند.

نیکروز تصریح کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر اعلام خسارت ناشی از بارندگی در سطح این استان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها در سامانه بارشی جدید توصیه می‌شود هموطنان از مسافرت غیر ضروری به استان کهگیلویه وبویراحمد خودداری کنند.

نیکروز به کوهنوردان نیز توصیه کرد تا پایان مخاطرات سامانه بارشی مذکور از صعود به ارتفاعات این استان خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه بارش ها تا قبل از امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۳ و نسبت به بلند مدت ۱۳۵ میلی متر کاهش داشته است، گفت: پیش بینی می شود بارش های بهمن ماه در استان نرمال باشد.

علی کرمی افزود: این سامانه که از امروز صبح با شدت بیشتری وارد این استان شده است تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: موج سوم بارش از اواسط هفته آینده وارد استان می شود و تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

طبق هشدار هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد جاری شدن رواناب و آبگرفتگی گسترده، وقوع احتمالی سیلاب،طغیان رو خانه های فصلی و دائمی، ، اختلال در ناوگان حمل و نقل، مسدود شدن جاده و خسارت در اثر صاعقه و احتمال خسارت به صنعت و کشاورزی اثر مخاطره این سامانه بارشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha