۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85365806
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

بیشترین میزان بارندگی استان زنجان در شهر  ابهر ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: بیشترین میزان بارندگی استان طی چند روز گذشته بر اثر فعالیت سامانه بارشی در شهر ابهر به میزان ۳۲ میل متر ثبت شد.

ارسطو محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه ای که از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد این استان شده بود، بارش های خوبی در مناطق مختلف استان را به همراه داشت.

وی اضافه کرد: با فعالیت سامانه بارش هایی به میزان۲۹ میلی متر در خرمدره، ۲۳ میلی متر در چورزق طارم، ۲۵ میلی متر در صائین قلعه، زرین رود و گرماب خدابنده نیز به ترتیب ۲۲ و ۲۱ میلی متر گزارش شد.

این کارشناس ادامه داد: میزان بارندگی در شهر زنجان ۱۴ میلی متر و ماهنشان زنجان نیز ۱۲ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه با خروج این سامانه از شدت ناپایداری در استان کاسته شده و هم اکنون شرایط به نسبت پایداری را در سطح استان شاهد هستیم، اظهار داشت: با ورود امواج ضعیفی از روز شنبه تا یکشنبه هفته جاری بارش های پراکنده ای را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

محمدی افزود: این بارش ها به دلیل همراهی با وزش باد نسبتا شدید در روز شنبه وقوع کولاک برف در گردنه های استان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: پس از خروج این سامانه هوای سرد و شرایط یخبندان در استان حاکم خواهد بود.

این کارشناس خاطرنشان کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته فرودگاه زنجان با دمای منفی پنج درجه و گیلوان طارم با هشت درجه بالای صفر سردترین و گرمترین ایستگاه های هواشناسی استان بود.

این کارشناس گفت: دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته بین منفی ۴.۶ درجه و چهار درجه بالای صفر بوده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha