۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85365815
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم درگیری‌ها در غزه/شهادت ۷۰ فلسطینی طی ساعات گذشته

تهران-ایرنا- منابع خبری از تداوم درگیری‌ها در مناطق مختلف غزه و شهادت ۷۰ تن از مبارزان فلسطینی طی ساعات گذشته خبر دادند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری المیادین، در ادامه درگیری‌ها در یکصد و دوازدهمین روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، طی ساعات گذشته ۷۰ شهید فلسطینی از این باریکه به بیمارستان‌های جنوب غزه انتقال داده شدند.

منابع خبری اعلام کردند که شب گذشته نیز۱۳ فلسطینی در مناطق مختلف غزه به شهادت رسیدند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم اشغالگر صهیونیستی یک منطقه مسکونی جدید در خان‌یونس را ویران کرد.

اشغالگران همچنین مدرسه الامل در غرب خان‌یونس که آوارگان در آن پناه بردند را محاصره کرده است.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز درگیری‌های شدیدی با اشغالگران در خان‌یونس دارند و به طور همزمان صدای انفجارهای شدید در این شهر شنیده شده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین منطقه الصفطاوی در شمال غزه را بمباران کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha