تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

تبریز - ایرنا - معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستای استان که به دنبال بارش برف ۲ روز گذشته بسته شده است، ادامه دارد.

«غلامرضا رسول زاده»، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در پی بارش سنگین برف راه ارتباطی ۸۰۰ روستای استان بسته شده بود، افزود: با تلاش راهداران استان، راه ارتباطی ۶۰۰ روستای استان بازگشایی شد و تلاش می شود تا پایان امروز نیز راه ارتباطی بقیه روستاها نیز بازگشایی شود.

وی اظهار کرد: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان های اهر، ورزقان، کلیبر، هریس، مرند و بستان آباد واقع هستند و اکنون در هر شهرستان پنج گروه برف روب و نمک پاش از راهداران در حال بازگشایی مسیر این روستاها هستند.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه های شریانی، اصلی، فرعی استان باز بوده و تردد در آن ها برقرار است، گفت: روز گذشته به علت بارش برف و کولاک در برخی مسیرهای استان از جمله اهر، کلیبر و هوراند محدودیت تردد و ترافیک اعمال شده بود که با بازگشایی این مسیرها، اکنون تردد در این راه ها در جریان است.

رسول زاده، ادامه داد: در عملیات زمستانی روز گذشته حدود ۶ هزار کیلومتر-باند از راه‌های استان از سوی راهداران، برف روبی، نمک و شن پاشی شد.

وی راه های زیرپوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: مردم و مسافران از انجام سفرهای غیرضروری به هنگام بارش برف خودداری کنند و در صورت ضرورت قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضع راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضع آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از اواخر امروز جمعه، سامانه بارشی جدیدی وارد استان می شود که موجب بارش باران و برف و رخداد تندبادهای لحظه ای می شود.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در ۲ روز اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha