۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85365879
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب و فاضلاب خراسان‌شمالی درخصوص یخ‌زدگی تاسیسات آب هشدار داد

بجنورد- ایرنا- شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نسبت به یخ‌زدگی تاسیسات آب هشدار داد و از شهروندان خواست تا با توجه به افت ناگهانی دمای هوا، نسبت به اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت مهندسی آب و فاضلاب خراسان شمالی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به سامانه بارشی و کاهش دمای هوا، شهروندان تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور و انشعاب آب منازل خود به کار بندند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

در این اطلاعیه تأکید شده است: با توجه به روند کاهش دمای هوا از شهروندان در خواست می‌شود تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی کنتور و انشعاب آب منازل خود به کار ببندند و عایق‌بندی کنتور و لوله‌های آب‌رسانی در پیشگیری از یخ‌زدگی موثر است بنابراین شهروندان می توانند با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی از یخ‌زدگی انشعابات جلوگیری کنند.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب خراسان شمالی در این اطلاعیه‌ای می افزاید: شهروندان در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت‌دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا لوله‌های آب داخل ساختمان و یا از برافروختن آتش در مجاورت شیرها و لوله‌های آب خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی، با سامانه تلفنی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تماس بگیرند تا گروه‌های امدادی در کم‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی کنند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha