رقابت‌های همخوانی قرآن‌کریم ویژه دختران کشور در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - هفتمین دوره رقابت‌های همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی ویژه دانش‌آموزان دختر سراسر کشور امروز جمعه ششم بهمن‌ماه به میزبانی استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه برگزاری این مسابقات با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات ویژه دختران تا هفتم بهمن‌ماه در پردیس خواهران فرهنگیان آموزش و پرورش بندرعباس ادامه دارد: گفت: در این دوره مسابقات ۱۶ گروه قرآنی دختر باهم به رقابت می‌پردازند.

محمد قویدل افزود: در این دوره از مسابقات از هر استان یک گروه دختر و یک گروه پسر (پنج و هفت نفره) در مجموع ۶۴ گروه به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا کردند که پس از برگزاری مرحله مقدماتی، ۳۳ گروه شامل ۱۷ گروه پسر و ۱۶ گروه دختر به مرحله‌نهایی راه یافتند.

وی بیان کرد: مسابقات گروه پسران نیز از هشتم تا یازدهم بهمن‌ماه در هرمزگان برگزار می‌شود.

رقابت‌های همخوانی قرآن‌کریم ویژه دختران کشور در هرمزگان آغاز شد

قویدل با اشاره به اینکه هشت داور خانم و آقا این رقابت‌ها را داوری می‌کنند، بیان کرد: داوران در هر بخش از مسابقات، تلاوت‌های گروهی را بر پایه قواعد مختلف قرائت، گروه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: برای بخش بین‌المللی مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی نیز گروه‌های نخبه قرآنی از کشور عراق و افغانستان آن هم در بخش پسران به مرحله‌نهایی راه یافتند که در حال حاضر کشور افغانستان حضورش در این رقابت‌ها قطعی شده است.

وی ابراز کرد: برای نخستین بار شعری تحت عنوان «طوفان الاقصی» به ۲ زبان فارسی و عربی آماده شده است که در این مسابقات به نیابت از دانش‌آموزان سراسر کشور به جبهه مقاومت تقدیم می‌شود و امسال گروه‌های پسران و دختران در چند مکان جمع‌خوانی این سرود را اجرا می‌کنند.

مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی شامگاه پنجشنبه بر عرشه ناو شهید رودکی نیروی دریایی سپاه با حضور سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران و محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha