۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85365977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ درصد تماس‌ها با اورژانس خراسان‌شمالی مزاحمت تلفنی است

بجنورد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی گفت: اورژانس استان در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۷۹۴ مورد مزاحمت تلفنی داشت که معادل ۱۷ درصد تماس های تلفنی آن است.

دکتر تقی دولت آبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۵۱۶ تماس تلفنی در این بازه زمانی با سامانه اورژانس خراسان شمالی ثبت شد که پنج هزار و ۷۹۴ مورد از آن را مزاحمت و ۶ هزار و ۸۶۲ مورد نیز تماس تلفنی مشابه بوده است.

وی افزود: اورژانس ۱۱۵ خراسان‌شمالی بنا بر وظایف خود نیروهای امدادی و آمبولانس را به محل حادثه اعزام می کند اما کارشناسان اورژانس پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانی‌ها متوجه مزاحمت تلفنی می‌شوند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ منجر به اتلاف وقت، تاخیر در امدادرسانی به افراد نیازمند و به خطر افتادن جان افراد نیازمند به خدمات می‌شود.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: گرچه سعی می شود با آموزش همگانی و رسانه‌ای در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی موثر انجام شود با این حال هرساله بخشی از تماس ها با مرکز اورژانس خراسان شمالی مزاحمت است.

وی با اشاره به انجام ۲۶ هزار و ۹۷۶ مورد ماموریت غیرتصادفی در ۹ ماهه امسال، گفت: ضعف و بی حالی با پنج هزار و ۸۲۳ مورد، مشکلات قلبی با ۲ هزار و ۵۴۷ مورد و مشکلات تنفسی با یکهزار و ۷۸۴ مورد به ترتیب بیشترین ماموریت های غیر تصادفی اورژانس خراسان شمالی را در این بازه زمانی تشکیل می دهند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد.

هم اینک ۴۶ پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در خراسان شمالی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha