۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۱۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85366234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفیر فلسطین در سازمان ملل: حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل تاریخی است

نیویورک - ایرنا- سفیر و نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از حکم دادگاه لاهه درباره اسرائیل برای توقف نسل‌کشی در غزه استقبال کرد و آن «تاریخی» خواند.

به گزارش ایرنا، ریاض منصور سفیر و نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی افزود: فلسطین پس از این حکم، خواستار نشست اضطراری شورای سفرای عرب در سازمان ملل برای هماهنگی "اقدامات" در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد شده است.

 دیوان بین‌المللی دادگستری روز جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴  حکم ویژه خود در مورد شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی در غزه و لزوم اتخاذ اقدامات فوق‌العاده را اعلام کرد.

بر اساس این حکم، رژیم اسرائیل باید اقدامات لازم برای ممانعت از جنایت‌های کشتار علیه یک مجموعه انسانی را اتخاذ کند. این رژیم همچنین باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

دولت آفریقای جنوبی در واکنش به این حکم تاکید کرد که از تدابیر موقت اعمال شده توسط دادگاه دادگستری بین المللی علیه رژیم اسرائیل استقبال می‌کند. دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد: این حکم پیروزی قاطع قانون‌مداری بوده و نقطه عطف مهمی در زمینه تحقق عدالت برای مردم فلسطین است.

این درحالی است که تل آویو برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، طی سه ماه گذشته کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha