یکصدا با هم؛ وحدت، همدلی و انتخابات

بجنورد-ایرنا- علما و روحانیان شیعه و سنی دیار قومیت‌ها امروز (یکشنبه) در شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گرد هم آمدند تا محفلی از جنس وحدت، همدلی و انتخابات را رقم بزنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در استان خراسان شمالی همواره زبان‌زد بوده است، این اقوام از دیرباز به همدلی و برادری شهرت دارند و گواه آن نبود هیچ اختلاف قومی در این دیار است.

امروز مسجد جامع روستای مرزی کلاته ابریشم در شهرستان راز و جرگلان عرصه خودنمایی مردمی بود که با تاسی از آرمان های انقلاب و اسلام و دور از هیچ اختلافی که ریشه در تفاوت مذهبی داشته باشد، کنار هم زیسته اند و وحدت را به رخ کشیده اند.

شهرستان مرزی راز وجرگلان، ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، مردم ترکمن با آداب و رسوم خاص که آرامش را در تمامی عرصه ها به تصویر کشیده اند و اکنون و در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهانه گردهمایی و با شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن » دور هم جمع شدند تا بگویند که در سایه انقلاب اسلامی پشتیبان نظام بوده و برای صیانت از این آرامش و امنیت همیشه در صحنه حضور دارند.

علمای شیعه و سنی خراسان شمالی گرد هم آمدند تا به گوش جهان برسانند، در همه عرصه ها بویژه در انتخابات حضور دارند تا سرنوشت را در دست گرفته و رقم بزنند و پیشرفت و آبادی را برای فرزندان به ارمغان بیاورند.

یکصدا با هم؛ وحدت، همدلی و انتخابات

تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات

استاندار خراسان شمالی در این همایش با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مردم ما با حضور حداکثری در پای صندوق های رای سبب ناامیدی دشمن خواهند شد، پیام حضور حداکثری مردم در انتخابات، وحدت و همدلی در مبارزه با ظلم و تبعیت از رهبری و ایستادگی بر سر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و زمینه ساز پیشرفت خواهد بود.

محمدرضا حسین نژاد با تاکید بر اهمیت این انتخابات اظهار کرد: در این رویداد سیاسی، بسترها برای حضور مردم از هر قشری و هر تفکری فراهم است و حضور پرشور، اقتدار مردم و وحدت مردم در مقابل دشمنان را تداعی خواهد کرد.

وی افزود: آمادگی و آگاهی با بصیرت مردم موجب جلوگیری از به ثمر رسیدن اقدامات و اهداف دشمنان می‌شود و با انسجام و اتحاد، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب حفظ خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نقش علما در جامعه گفت: قدرت های سلطه در طول تاریخ همواره به دنبال ضعیف کردن نقاط قوت و ارزش های نظام ما بوده اند.

وی افزود: امروز که در نقاط مختلف جهان قدرت های پوشالی و زیاده خواه دین اسلام، حضور و اتحاد مردم را مانع زیاده خواهی ها و کارهای خبیث خود می دانند تلاش می کنند تا مردم حضور کم رنگ در انتخابات داشته باشند.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: پیشرفت های زیادی که نظام جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف به دست آورده است موجب پیشرفت جهان اسلام است و امروز تمام کشورهای اسلامی در برابر قدرت های سلطه و زیاده خواه ایستاده اند.

یکصدا با هم؛ وحدت، همدلی و انتخابات

تاکید بر سلامت و امنیت انتخابات

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این گردهمایی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مهم گفت: همانطور که در آیات قرآنی آمده "هیچ کسی نمی تواند سرنوشت قومی را تغییر دهد جز همان قوم" و قطعا یکی از راه های تغییر و مشارکت مردم در اداره کشور شرکت در انتخابات و تعیین مقدرات کشور از این مسیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری اظهار کرد: مردم، ناظران و مجریان و کاندیداها سه ضلع انتخابات هستند و می توانند حسب مورد با فعالیت، رقابت، مشارکت و حضور در عرصه انتخابات به استحکام پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کنند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ملت ها سرنوشت خود را انتخاب می کنند و حضور حداکثری مردم با بصیرت در انتخابات زمینه رشد جامعه و کشور را در پی خواهد داشت افزود: مشارکت و امنیت انتخابات فقط با اجرای قوانین انتخاباتی امکان پذیر است و انتظار دستگاه قضایی نیز از کاندیداها و مجریان انتخاباتی این است که در رفتار و مواضعشان مراقب باشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر سلامت و امنیت انتخابات به ویژه مراقبت از سوی مجریان تاکید دارند افزود: پایبند بودن به قانون، تبلیغ عملکرد خود و عدم تخریب دیگران، دادن وعده های قابل تحقق و با برنامه بودن از جمله ویژگی های مهم یک کاندیدای انتخاباتی است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای بیش از یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha