جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/خرید ۵۰۰ آمبولانس جدید

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفتمین روز از بهمن به جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات، توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه، آغاز به کار رادیو تالاب، امدادرسانی به بیش از ۶۷۰۰ نفر متاثر از برف، صدور ۱۸۵پروانه شکار، شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی، خرید ۵۰۰ آمبولانس جدید و آغاز بکار اولین آزمایش مولکولی بسیار پیشرفته پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی؛ محاکمه تاریخ در لاهه

طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اقدامات مرگبار رژیم صهیونیستی در غزه، برای نخستین بار این رژیم منحوس را در انظار جهانیان پای میز محاکمه کشاند و تیم حقوقی این کشور با قاطعیت استدلال کرد که آنها مرتکب نسل‌کشی شده و دیوان بین‌المللی دادگستری نیز روز گذشته دستور موقت برای توقف عملیات این رژیم غاصب در غزه را صادر کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری که به عنوان دادگاه بین‌المللی شناخته می‌شود، رکن قضایی اصلی سازمان ملل متحد در شهر لاهه هلند استقرار دارد و آفریقای جنوبی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ (۹ دی ۱۴۰۲) شکایتی را به دیوان بین‌المللی دادگستری تسلیم کرد و صدور حکم علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی در جریان حمله به غزه را خواستار شد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

پس از سه سال توقف، ۱۸۵ پروانه شکار صادر شد

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بعد از سه سال توقف، امسال ۱۸۵ پروانه شکار برای هفت استان کشور صادر شده است.

حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: آخرین پروانه شکار در مناطق آزاد و حفاظت شده در سال ۱۳۹۸ صادر شد، البته مناطق قُرُق از این مساله مستثنی هستند و برای این مناطق هر ساله تعدادی پروانه صادر می شود.

وی اظهارداشت: امسال ۱۱۳ پروانه شکار کل و بز ، قوچ و میش برای مناطق قرق و ۷۲ پروانه برای مناطق حفاظت شده در استان های فارس، یزد، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، تهران، قزوین و مرکزی صادر شده است، البته تمام این پروانه ها بعد از انجام سرشماری و مشخص شدن جمعیت حیات وحش در آن مناطق صادر می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

امدادرسانی به بیش از ۶۷۰۰ نفر در ۱۴ استان متاثر از برف و کولاک

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی به بیش از ۶۷۰۰ نفر در ۱۴ استان متاثر از برف و کولاک از رهاسازی بیش از ۶۰۰ خودرو از برف خبر داد.

بابک محمودی، با اشاره به بارش برف و باران و اقدامات امدادی هلال احمر از سوم تا ساعت ۶ صبح هفتم بهمن، با بیان این که ۱۴ استان کشور متاثر از برف و کولاک بودند، گفت: با توجه به بارش‌های برف و باران، در ۴ روز گذشته و در ۱۴ استان‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، یزد، زنجان، چهارمحال و بختیاری و قزوین، ۶۹ محور کوهستانی، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

در آستانه روز جهانی تالاب‌ها؛ «رادیو تالاب» آغاز به کار کرد

مدیر مرکز کنوانسیون رامسر در مرکز و غرب آسیا از آغاز به کار رادیو تالاب خبر داد و گفت: در آستانه روز جهانی تالاب‌ها (۱۳ بهمن ماه)، اولین اپیزود از مجموعه پادکست «رادیو تالاب» با معرفی «تالاب بین‌المللی انزلی» منتشر شد.

رضا زمانی افزود: اولین اپیزود رادیو تالاب با معرفی تالاب بین المللی انزلی در سکو و برنامه کاربردی castbox هم اینک آماده شنیده شدن است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه کشور

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور با بیان اینکه توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه کشور انجام می‌شود، گفت: توزیع شیر در مدارس نیازمند ردیف اعتباری مستقل برای اجرای پایدار در راستای بهبود سلامت دانش‌آموزان است.

محمداسماعیل مطلق با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس پس از چهار سال وقفه، با دستور رئیس جمهور و پیگیری های معاون اول رئیس جمهور انجام شد اظهار داشت: توزیع شیر در مدارس با محوریت وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان های غذا و دارو، استاندارد، هدفمندی یارانه ها، برنامه و بودجه و وزارتخانه های جهاد کشاورزی، بهداشت و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در استان های کشور عملیاتی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس، هراز و فیروزکوه برفی است

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اعلام آخرین وضعیت جاده‌های کشور اعلام کرد که محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه با بارش برف و باران همراه است.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت محورهای کشور گفت: در حال حاضر تردد در محورهای چالوس ، هراز و فیروزکوه ، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است و بار ترافیکی مشاهده نمی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

آغاز بکار اولین آزمایش مولکولی بسیار پیشرفته NAT در انتقال خون

معاون فنی و فن آوری های نوین سازمان انتقال خون گفت: آزمایش مولکولی بسیار پیشرفته NAT برای غربالگری خون‌های اهدایی برای تشخیص بیماری‌های ویروسی هپاتیت B و هپاتیت C و HIV بر روی نمونه‌های ارسالی اداره کل انتقال خون استان تهران به صورت پایلوت آغاز شد.

عباداله سالک مقدم افزود: عملیاتی شدن این آزمایش، یکی از کارهای بسیار خوب سازمان انتقال خون است که بعد از بررسی های بسیار دقیق فنی و پیچیده، موفق شدیم آن را در اداره کل انتقال خون استان تهران آغاز کنیم و بعد از مدتی که ارزیابی های لازم در انتقال خون استان تهران انجام شد و نکات فنی و ضروری مورد بررسی و تایید قرار گرفت، به زودی در مورد سایر استان ها نیز انجام می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

انتقال ۳۵۲ نفر به مراکز درمانی/امدادرسانی به ۷۴۰۰ حادثه دیده در هفته گذشته

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی به بیش از ۷۴۰۰ نفر در یک هفته گذشته، از انتقال ۳۵۲ نفر به مراکز درمانی در این مدت زمان، خبر داد.

بابک محمودی، با اشاره به اقدامات این سازمان در یک هفته گذشته و از ۳۰ دی تا ۷ بهمن، گفت: در یک هفته گذشته، امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در انجام ۷۵۰ ماموریت امدادی در سراسر کشور حضور داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/لزوم ترغیب به فرزندآوری

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: برای پیشگیری از جمعیت سالمندی در ایران می‌توان راهکارها و گزینه‌های خوبی را برای جوانان فراهم کرد تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود؛ به طور مثال می‌توان تسهیلاتی را به وجود آورد که خانواده‌های جوان به فرزندآوری ترغیب شوند.

مژگان رضازاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا گاهی برای پیشگیری از سالمندی از طریق مهاجرت‌، جوانان و نخبگان کشورهای دیگر را باروش‌های گوناگون جذب می‌کنند و در ایران نیز می‌توان از مهاجرت جوانان با ایجاد تسهیلات پیشگیری کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جلوگیری از مهاجرت جوانان با ارائه تسهیلات/توزیع شیر در ۶۲ هزار مدرسه

۶۶ قلم داروی ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

تهران - ایرنا- معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سطح پوشش خدمات درمان ناباروری افزایش پیدا کرده است، گفت: اقلام دارویی از ۶۳ به ۶۶ قلم و تجهیزات و لوازم مصرفی برای درمان ناباروری از ۲۸ به ۲۹ قلم افزایش داشته است.

 مریم آزادی افزود: همچنین هفت نوع خدمت تصویربرداری از جمله سونوگرافی های تشخیصی نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خرید ۵۰۰ آمبولانس جدید/ ۲۲۸ دستگاه آماده توزیع است

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید، از تجهیز و آماده‌سازی ۲۲۸ دستگاه آمبولانس برای توزیع در سطح کشور خبر داد.

جعفر میعادفر افزود: پیش‌بینی می‌شود هر دو هفته، حدود ۳۰ دستگاه آمبولانس جدید در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شود. این آمبولانس‌ها ساخت سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ شرکت تویوتا و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و نسبت به سایر آمبولانس‌ها، از نظر قیمت نیز مناسب هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha