۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85366580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسابقات دانشجویان منطقه پنج کشور در سنندج پایان یافت

سنندج- ایرنا- مسابقات بسکتبال، والیبال و کشتی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه پنج کشور در سنندج پایان یافت.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دانشجویان منطقه پنج کشور به مدت ۲ روز و با حضور پنج تیم از دانشگاه‌های آیت الله بروجردی، ایلام، رازی کرمانشاه، لرستان و کردستان در مجموعه ورزشی دانشگاه کردستان در سنندج برگزار شد.

در پایان رقابت‌های بسکتبال پسران تیم دانشگاه کردستان اول شد اما عنوان قهرمانی رقابت های بخش بانوان بسکتبال به تیم دانشگاه رازی کرمانشاه رسید.

مسابقات والیبال دانشجویان دختر هم با حضور سه تیم از دانشگاه‌های کردستان، لرستان و رازی کرمانشاه برگزار و با قهرمانی تیم دانشگاه رازی پایان یافت.

در پایان رقابت های کشتی فرنگی، تیم های دانشگاه‌های کردستان، رازی و لرستان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در کشتی آزاد نیز تیم‌های دانشگاه‌های رازی، آیت اله بروجردی و کردستان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند.

پیشوا نادرزاده، محمد یاسین زندی، ماردین سیفی، ابوذر حسین زاده، آریا خالدیان، محمد رضا امینی، یونس ذوالفقاری، زانا احمدزاده و یاسر رضایی دانشجویانی بودند که در این دوره از مسابقات از دانشگاه کردستان سهمیه شرکت در المپیاد را کسب کردند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha