پیرانشهر پربارش ترین شهر آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر در ۲۴ ساعت گذشته با ۹ میلی‌متر بارندگی، پربارش ترین شهر استان ثبت شد.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جنوب استان شدت بارش ها در ۲۴ ساعت اخیر بیشتر بود و اغلب بارندگی ها به شکل باران گزارش شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت، در ارومیه نیز ۲.۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که به شکل برف بود؛ ضمن اینکه کمترین میزان بارش ها در شمال آذربایجان غربی به ثبت رسید.

وی ادامه داد: این شرایط بارشی مختص امروز است و تا عصر شنبه فعالیت سامانه تضعیف شده و فردا، یکشنبه نیز سامانه به طور موقت غیر فعال و دوباره هوای سرد و یخبندان در استان مستقر خواهد شد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: از روز سه شنبه یک سامانه بارشی با شدت فعالیت متوسط وارد منطقه می شود و روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارش ها در تمامی نقاط استان ادامه دارد و مناطق اثر بیشتر جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

صابری گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سردترین شهرستان آذربایجان غربی، چالدران با منفی ۱۲ درجه و گرم ترین نیز بوکان با دمای مثبت ۱۱ درجه بالای صفر ثبت شد؛ در این مدت دمای ارومیه، مرکز استان هم بین منفی سه و مثبت یک درجه در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، به طور متوسط در سال حدود ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد، کشاورزی عمده ترین شغل ساکنان آن بوده و بارندگی‌ها تاثیر مهمی بر اشتغال این بخش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha