تروریسم و حامیان آن هرگز نمی‌توانند در روابط ایران و پاکستان خللی ایجاد کنند+فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تاکید بر اهمیت سیاست «اول همسایگان» دولت سیزدهم برای تحکیم روابط با همسایه شرقی، گفت: سفر آتی وزیر امور خارجه ایران به پاکستان ثابت می‌کند که تروریسم و حامیان پشت پرده آن هرگز قادر نیستند در روابط حسنه دو همسایه برادر خللی ایجاد کنند.

رضا امیری مقدم روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت: در ادامه سفرهای مقام‌های بلندپایه دو کشور دوست و همسایه به پایتخت‌های یکدیگر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی سیاسی، نظامی و امنیتی روز دوشنبه به پاکستان سفر خواهد کرد.

وی افزود: این بازدید که دومین حضور وزیر امور خارجه کشورمان در کشور دوست پاکستان طی سال جاری محسوب می‌شود، در راستای تحکیم مناسبات دیرینه دو کشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و امنیتی صورت خواهد گرفت.

سفیر ایران با اشاره به مواضع همسو و نزدیک دولت‌های ایران و پاکستان پیرامون تحولات منطقه‌ای به ویژه جنگ غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی از سوی دیوان بین المللی دادگستری، گفت در این سفر مقامات هر دو کشور گفت وگوهای مهمی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تداوم جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی در فلسطین خواهند داشت.

امیری مقدم تاکید کرد: در سال جاری ایران و پاکستان رفت و آمد هیات‌های بلندپایه به کشورهای یکدیگر به ویژه دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با نخست وزیر وقت پاکستان در نقطه مشترک مرزی، سفر فرمانده ارتش پاکستان به تهران، سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد و هیات‌های مختلف امنیتی، تجاری‌، اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای را شاهد بودند.

وی اظهار داشت که در جریان سفر تابستان امسال امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد که همراه با هیات بلندپایه اقتصادی ایران صورت گرفت، توافقات مهمی میان دو همسایه انجام شد و این سفر هم برای پیگیری این توافقات جهت افزایش همکاری دو کشور در همه زمینه‌ها صورت خواهد گرفت.

به گفته سفیر کشورمان، روابط ایران و پاکستان همواره خوب و همه جانبه بوده است به ویژه در دولت سیزدهم که اولویت سیاست خارجی را به توسعه روابط همه جانبه با همسایگان اختصاص داده و پاکستان جزو کشورهای شایسته توجه ویژه است زیرا ما دارای توانمندی‌های متقابل سیاسی و ظرفیت‌های مشترک در حوزه‌های دوجانبه، ملی و بین المللی هستیم.

وی تاکید کرد: لازمه تحکیم روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ایران و پاکستان سفرهای مستمر مقام‌های دو کشور است که بتوانند با مرور مسائل رونق بیشتری به روابط دو کشور بدهند.

سفیر ایران در پاکستان افزود: رویدادهای اخیر در مرزهای دو کشور دوست، ناشی از حسادت دشمنان مشترک به ویژه جریان تروریسم بود لذا برای جلوگیری از آن لازم است مقامات دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، نظامی و امنیتی رایزنی های خود را افزایش دهند.

وی تاکید کرد: تروریست‌ها همواره حیات خود را در ایجاد اخلال در روابط کشورهای دوست و همسایه می‌بینند و اقدامات اخیر این عناصر و حامیان پشت پرده آنان باعث شد تا یک سری از واکنش‌های نظامی علیه این جریانات ضدامنیت اجتناب ناپذیر شود.

امیری مقدم افزود: هیچ عاملی اعم از جریان تروریسم و حامیان آنان و دشمنان مشترک ما نمی توانند در روابط تاریخی و همه جانبه ایران و پاکستان خلل ایجاد کنند و اطمینان داریم سفر آتی وزیر امور خارجه کشورمان می‌تواند گام موثر و فراتر برای حفظ روابط برادرانه، استمرار در همکاری‌های فی مابین و پیشگیری از هرگونه توطئه دشمنان مشترک ما ثابت شود.

براساس این گزارش، طبق توافق صورت گرفته پس از گفت‌وگوی تلفنی اخیر میان وزیر امور خارجه پاکستان و همتای ایرانی وی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و سفیر پاکستان در ایران برای ازسرگیری ماموریت‌های دیپلماتیک خود روز گذشته وارد اسلام‌آباد و تهران شدند.

وزارتخانه های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان هفته گذشته طی بیانیه‌ای مشترک ضمن اعلام بازگشت سفیران دو کشور به محل ماموریت خود افزودند که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به دعوت همتای پاکستانی خود روز دوشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) سفر رسمی به اسلام‌آباد خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha