آموزش کودکان کار گودهای تفکیک پسماند پایتخت در پایگاه سیار پویاشهر

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از برپایی نخستین پایگاه سیار پویاشهر در محل گودهای تفکیک پسماند در حاشیه جنوبی پایتخت با هدف آموزش کودکان کار بازمانده از تحصیل خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، احمد احمدی صدر روز شنبه گفت: با هدف آموزش و تحصیل ویژه کودکان کار، نخستین پایگاه سیار پویاشهر در گود تفکیک پسماند با مشارکت یکی از سمن‌ها (تشکل‌های مردم نهاد) و شهروندان داوطلب در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است.

وی هدف از برپایی این پایگاه سیار پویاشهر را ارائه خدمات به آن دسته از کودکان آسیب دیده اجتماعی عنوان کرد که امکان دسترسی به ۳۶ مرکز پویاشهر (مراکز آموزش، استعدادیابی و توانمندسازی) شهر تهران را ندارند.

احمدی صدر افزود: در این پایگاه برای تمامی کودکان و نوجوانان کار که بازمانده از تحصیل هستند، کلاس‌های سوادآموزی برپا می‌شود، همچنین لوازم تحریر و کتاب‌های مورد نیاز درسی نیز برای آموزش این کودکان به شکل رایگان فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه در پایگاه سیار پویاشهر خدمات گوناگون فرهنگی، اجتماعی، مشاوره مددکاری، خدمات درمانی، معیشتی ارائه می‌شود، اضافه کرد: پیش از راه اندازی پایگاه سیار پویاشهر ویژه مناطق جنوب شهر، اقدامات کارشناسی از سوی اداره پیشگیری از آسیب‌های سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی صورت گرفته و با توجه به نیازسنجی محیطی، شاهد راه اندازی این پایگاه هستیم.

در هفته‌های گذشته با مشارکت معاونت حمایت‌های سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و یکی از سمن‌ها، بسته‌های معیشتی نیز در این محله‌ها بین کودکان کار و خیابان توزیع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha