۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85366805
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گامی جدید برای تداوم نسل‌کشی در غزه؛ کانادا کمک به آنروا را قطع کرد

تهران – ایرنا – کانادا برخلاف ادعاهای همیشگی خود مبنی بر بشردوستی، تنها برپایه ادعاهای واهی رژیم صهیونیستی و در راستای تشدید بحران انسانی در نوار غزه، کمک مالی به "آنروا" آژانس سازمان ملل که در خدمت فلسطینان است را قطع کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای رسانه کانادایی «سی‌تی‌وی نیوز» (ctvnews) دراین باره نوشت: کانادا در پاسخ به ادعاهایی که کارکنان آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک سازمان ملل (آنروا) را متهم به مشارکت در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس) می‌کند، کمک های مالی خود به این آژانس را تعلیق کرد.

این گزارش می‌افزاید: (دولت) اتاوا دستور توقف موقت «هر گونه کمک مالی اضافی» برای آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک را صادر کرده است.

با این وجود «احمد حسین» وزیر توسعه بین الملل کانادا می گوید که این کشور کمک های بشردوستانه برای فلسطینیان غزه را از طریق دیگر نهادها تا انجام شدن تحقیقات در این زمینه، ارسال خواهد کرد.

بنابراین گزارش، وزارت خارجه آمریکا مدعی است که ۱۲ نفر از کارکنان این آژانس در اتفاقات هفتم اکتبر نقش داشته اند.

گامی جدید برای تداوم نسل‌کشی در غزه؛ کانادا کمک به آنروا را قطع کرد
احمد حسین وزیر توسعه بین الملل دولت کانادا

وزیر توسعه بین الملل کانادا با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: کانادا چنین گزارش هایی را به شدت جدی انگاشته و از نزدیک با آنروا و دیگر (آژانس های) کمک رسان در این زمینه در ارتباط است.

درحالی کانادا به همراه آمریکا اقدام به قطع کمک به آنروا کردند که تارنمای شبکه خبری سی‌تی‌وی نیوز نوشت: سازمان ملل می گوید که ۱۵۳ نفر از کارکنان این آژانس در جنگ اسرائیل (علیه غزه) کشته شده و حدود ۱۳ هزار نفر از کارکنان این آژانس همچنان به سختی در تلاش برای رساندن کمک ها به باریکه غزه هستند.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، کاخ سفید در پی اتهام زنی رژیم اسرائیل به ۱۲ کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به "آنروا" مبنی بر دست داشتن در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و مشارکت در عملیات طوفان الاقصی از سوی حماس، از سازمان ملل خواست تحقیقات شفاف و جامعی در این باره انجام دهد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی درباره اتهامات علیه ۱۲ کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) گفت: "خواسته ما این است که تحقیقات در مورد آنروا کامل، کامل و شفاف باشد."

یک مقام ارشد سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که مقامات اسرائیل، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل (آنروا) در حملات هفتم اکتبر مشهور به عملیات طوفان الاقصی در اختیار این نهاد قرار داده اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha