۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85366830
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنگ غزه چگونه نتانیاهو را در گرداب فرو می‌برد؟

۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85366830
جنگ غزه چگونه نتانیاهو را در گرداب فرو می‌برد؟

تهران- ایرنا- پایگاه خبری «العهد» در گزارشی با اشاره به فرو رفتن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گرداب جنگ غزه، نوشت که وی به حمایت هم پیمانان خود دلخوش کرده، در حالی که فروپاشی وی حتمی است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، پایگاه خبری «العهد» نوشت: نیرنگ های نخست وزیر رژیم صهیونیستی گریبان خودش را گرفته و لقب جعلی «پادشاه» به یک دروغگوی معتاد، به ایجاد هرج و مرج منجر شده است.

این رسانه افزود: نتانیاهو دروغگویی است که گاهی از هم پیمان قسم خورده خود «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به امید دستیابی به یک دستاورد میدانی زمان می خرد، گاهی با نمایش دیدار با خانواده اسرای صهیونیست به آن ها وعده بی نتیجه آزادی می دهد و گاهی در میان مقامات صهیونیست مخالف و موافق، موضع میانه در پیش می گیرد و در بحبوحه تمام این هرج و مرج های در هم تنیده و آشفتگی سیاسی بی سابقه که ساختار پروژه صهیونیستی را شکننده کرده، مقاومت فلسطین به رهبری جنبش مقاومت اسلامی (حماس) همچنان به تعمیق این مخمصه ادامه می دهد.

جنگی با رنگ کاملا فلسطینی

العهد نوشت: جنگ غزه گردابی است که نتانیاهو را در خود فرو می برد و وی برای فرار از شکست مفتضحانه خود دست به دامان گزینه تروریسم و جنایت سازمان یافته علیه مردم و موجودیت فلسطینی شده، در حالیکه این سرنوشت اجتناب ناپذیری است که حتی با زمان خریدن از آمریکا با آن مواجه خواهد شد.

این رسانه لبنانی ادامه داد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر فروپاشی تنها نخواهد بود، بلکه یک سیستم کامل از ساختارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را که غرب و به ویژه آمریکایی ها برای آن دهه ها تلاش کرده اند، با خود به قهقرا خواهد برد.

به نوشته العهد، رژیم صهیونیستی اکنون با طولانی ترین جنگ علیه خود از سوی مقاومت فلسطین رو به رو است؛ اقدامی بزرگ که باعث عقب نشینی و شکست صهیونیست ها شد و تاریخ گسستگی و ساختارهایی که سنت سیاسی عرب ها به آن عادت کرده است را دگرگون کرد و بدین ترتیب طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) با ماهیت صرفا فلسطینی و چاشنی حماسی– جهادی آغاز شد.

قبل از آتش بس توافقی انجام نخواهد گرفت

این رسانه نوشت: نتانیاهو به تازگی به کابینه خود اطلاع داد که آنچه او مرحله سوم جنگ علیه نوار غزه می نامد، شش ماه طول خواهد کشید. او قبلا نیز اعلام کرده بود که جنگ ممکن است تا سال ۲۰۲۵ ادامه یابد و به خانواده های اسرا وعده داد که تل‌آویو آماده است برای یک توافق جدید امتیازاتی بدهد، در حالی که مواضع حماس در مورد آتش بس موقت، کامل، روشن و قاطع است و پیشتر تاکید کرده بود که هیچ مذاکره ای قبل از توقف کامل جنگ، عقب نشینی از نوار غزه و آزادی تمام اسرای فلسطینی از زندان های صهیونیستی امکان ندارد.

جنگی با هزینه های فاجعه بار

العهد اضافه کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که «اگر ما جنگ را متوقف کنیم، جهان از ما ضمانت می خواهد و پس از آن قادر نخواهیم بود دوباره جنگ را آغاز کنیم» و این گفته را می توان از دو جهت تفسیر کرد؛ نخست تمایل به کشتار در میان سران صهیونیست و طولانی شدن جنگ در نوار غزه به امید رسیدن به پیروزی، حتی در شکل رسانه ای آن و امکان گسترش آن با تجاوز علیه لبنان تحت فشار صهیونیست هایی که شهرک های شمال فلسطین اشغالی را رها کردند و دوم؛ تلاش برای به تاخیر انداختن مواجهه با بحران و وقت کشی به این امید که بایدن راه حلی از آستین خود بیرون آورد که در هر دو صورت، نگرانی هایی وجود دارد و جنگ طولانی منجر به یک سری هزینه های دردناک از جمله مرگ اسرا و صدها نظامی صهیونیست، ضربه مرگبار به اقتصاد و یک فاجعه استراتژیک در درگیری با دولت بایدن می شود.

مانور در لبه آتش

به نوشته العهد، نتانیاهو بر این باور است که واشنگتن او را رها و در محراب درگیری با فلسطینیان قربانی نخواهد کرد و این یک باور صهیونیستی است که آمریکایی ها هرگز در طول تاریخ آنها را تنها نخواهند گذاشت، بنابراین وی به گفته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، با این توهم که مایل به تشکیل نوع خاصی از یک کشور غیرنظامی فلسطینی است، به دروغ گویی روی می آورد در حالیکه این ادعاها و نمایش های نتانیاهو با هدف وقت کشی انجام می شود.

سقوط اجتناب ناپذیر است

این رسانه لبنانی ادامه داد: نتانیاهو در بحران واقعی جنگ با جزئیات در هم تنیده آن در محورهای مختلف مقاومت فلسطین در غزه و جبهه شمالی و در آتش موشک های مقاومت در عراق، یمن و جولان گرفتار است و وی راهی جز اعتراف و تسلیم شدن در مقابل اراده ملت فلسطین ندارد و باید بداند که دیگر دروغگویی مثل گذشته فایده ای ندارد و حتی اگر مهلت های دروغین آمریکا هم طولانی شود، باز هم از سقوط گریزی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha