۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85366893
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکران فیلم‌های جشنواره عمار در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد

بیرجند - ایرنا - رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: از بین آثاری که به دبیرخانه ملی چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار رسید، ده‌ها فیلم منتخب به مناسبت دهه فجر در سراسر استان اکران عمومی می‌شود.

مجید کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره عمار در بخش تولیدات موفقیت‌های زیادی تاکنون کسب کرده و امسال بیش از سه هزار فیلم ارزشمند به دبیرخانه ملی این جشنواره رسید.

وی بیان کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار یک جشنواره رو به جلو است برای اینکه در تحقق سند گام دوم انقلاب و حمایت از نظام جمهوری اسلامی در بزنگاه‌های تاریخی مانند جریان فتنه توانسته موفق عمل کند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: یکی از این آثار که در استان اکران خواهد شد، مستند ۵۲ دقیقه‌ای «هفت سال اینجا» است که به چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار راه یافت و به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

وی افزود: این مستند با کارگردانی سید مصطفی سیدالحسینی به روایتی از سید رسول موسوی از مجاهدان و مبارزان عراقی می‌پردازد که سال ۱۳۶۰ به همراه تعدادی از اعضای خانواده خود به ایران می‌آید، به عنوان رزمنده داوطلبانه به جبهه اعزام می‌شود و در عملیات خیبر به اسارت رژیم بعث عراق در می‌آید.

کریمیان یادآور شد: مستند «هفت سال اینجا» از آثار و تولیدات گروه مستند شبکه افق و با مشارکت معاونت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی است.

وی گفت: فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار در سینماهای مرکز استان و به صورت سیار در شهرستان‌ها و حتی نقاط روستایی و محروم استان نمایش داده خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: این فیلم‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فرهنگی اعم از گروه‌های جهادی، هیات‌های مذهبی در مساجد، مدارس و هر جا که شرایط لازم فراهم باشد در دهه فجر اکران می‌شود.

وی افزود: علاقمندان به دیدن فیلم‌های جشنواره عمار می‌توانند با مراجعه به سایت عمار فیلم و با ثبت محل اکران، به صورت رایگان این فیلم‌ها را تماشا کنند.

کریمیان عنوان کرد: مراسم آغاز اکران‌های مردمی جشنواره فیلم عمار استان خراسان جنوبی همراه با رونمایی و اکران مستند «هفت سال اینجا» قرار بود امشب در سینما بهمن بیرجند برگزار شود که به دلیل لغو پروازها به روزهای آتی موکول شد.

وی گفت: تعداد اکران‌ فیلم‌های‌ جشنواره عمار در استان مشخص نیست و براساس میزان علاقمندی و ثبت‌نام گروه‌های مردمی، زمان‌بندی و فیلم‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha