صهیونیست‌ها برای چهارمین روز متوالی مانع ورود کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه شدند

تهران - ایرنا - شهرک نشینان صهیونیست با پوشش و حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی با تجمع در گذرگاه «کرم ابو سالم» در جنوب نوار غزه مانع ورود کمک های انساندوستانه به ساکنان نوار غزه شدند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از شبکه العربی قطر، شهرک نشینان صهیونیست برای چهارمین روز متوالی با تجمع در گذرگاه «کرم ابوسالم» در جنوب نوار غزه، این گذرگاه را بستند و مانع ورود کمک های بشر دوستانه به ساکنان و آوارگان فلسطینی این منطقه شدند.

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست با آتش زدن لاستیک خیابان های منتهی به گذرگاه کرم ابو سالم را مسدود کردند و مانع از تردد کامیون های حامل کمک های انسان دوستانه از این گذرگاه شدند.

این در حالی است که "مارتین گریفیتس"، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری این سازمان اخیرا اعلام کرده است: «وضعیت در غزه برای اهالی این منطقه و کسانی که سعی در کمک به آنها دارند غیر قابل تحمل است».

گریفیتس چالش‌های ارائه کمک به مردم غزه را «بمباران‌های مداوم رژیم صهیونیستی، جاده های آسیب دیده، تیراندازی به کاروان ها از سوی صهیونیست ها و تاخیر در ایست های بازرسی» دانست و گفت: «کمک رسانی به غزه اصلا کار آسانی نیست. سه لایه بازرسی قبل از ورود کامیون‌ها انجام می‌شود».

آژانس‌های سازمان ملل و سازمان‌های امدادی می گویند که تعداد کامیون‌هایی که پیش از این وارد نوار غزه می شدند حدود ۷۰ کامیون به طور روزانه بوده که به هیچ وجه برای رفع نیازهای اولیه مردم این منطقه کافی نیست.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه، رژیم صهیونیستی برای تلافی این حمله غافلگیرکننده، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی نوار غزه و پس از چندی یورش زمینی به این منطقه را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha