به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اواخر آذر ماه سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی از لغو روادید برای شهروندان ۳۳ کشور جهان خبر داد، تصمیمی که هیات وزیران دولت سیزدهم به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری وزارت امور خارجه گرفت و امید میرود باعث افزایش گردشگری خارجی به کشورمان شود، اما بهرهمندی صنعت گردشگری از این تصمیم، نیازمند رایزنی با مقامات تاثیرگذار این کشورها در حوزه گردشگری و روابط خارجی و تجاری کشورهای مبدا و گردشگرفرست است، حال آنکه این رایزنیها میتواند از تهران با مذاکره با سفیران این کشورها آغاز شود.
هندوستان و قرقیزستان از جمله کشورهایی هستند که در فهرست این ۳۳ کشور قرار دارند و علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه - هفتم بهمن ۱۴۰۲- در نشست جداگانه با رودرا گاوراو شرست سفیر کشور هندوستان در تهران و تورداکن سیدیکف، سفیر کشور قرقیزستان در ایران دیدار کرده است.
این در حالی است که در دو هفته دیگر نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران برگزار می شود، رویدادی که همه فعالان صنعت گردشگری ایران حضور دارند و ظرفیت های فرهنگی آیینی و زیرساختهای صنعت گردشگری ایران را معرفی می کنند.
نمایشگاه گردشگری تهران فرصت ویژه برای افزایش تعاملات در بازارهای گردشگری
شالبافیان در این دیدارها که با هدف افزایش تعاملات و ارتباطات حوزه گردشگری انجام شد، به برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در تهران اشاره و تصریح کرد: گسترش روابط در بخش گردشگری فرصتی برای توسعه همکاریها در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به شمار میآید.
وی با بیان اینکه برای گسترش روابط مذکور بهرهمندی از روشهای مختلف بازاریابی، استفاده از ظرفیتهای دیپلماسی و نیز حضور در رویدادهای مشترک در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: نمایشگاه تهران اولین فرصت ویژه برای افزایش تعاملات دو سویه با بازارهای هدف گردشگری به شمار میآید که کشورهای هندوستان و قرقیزستان نیز بخشی از آن هستند.
دعوت از بلاگرهای هندی و قرقیزیستان به ایران
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل در برگزاری تورهای آشناسازی ظرفیتهای گردشگری کشورمان را دارد، افزود: میزبانی از چهرههای شناخته شده، هنرمندان، ورزشکاران، بلاگرهای سفر و اینفلوئنسرها از کشورهایی که بازار هدف گردشگری جمهوری اسلامی ایران هستند، زمینه آشنایی نسل جوان با ظرفیتهای گردشگری کشورمان و معرفی چهره واقعی آن را فراهم خواهند کرد.
وی همچنین برگزاری رودشوها (road show) را نیز به معنای برگزاری نشستهای تخصصی و رویداد محور برای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور در ابعاد و زوایای مختلف را نیز یکی دیگر از راهکاری نفوذ به جامعه گردشگران بازارهای هدف دانست و نسبت به برگزاری رودشو جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مقصد از جمله هندوستان و قرقیزستان اعلام آمادگی کرد.
در پایان این نشست هر یک از سفرای کشورهای هندوستان و قرقیزستان میزان ارتباط و شناخت هموطنان خود از ایران را ناکافی دانستند و ارائه تصویر صحیح از جمهوری اسلامی ایران را دغدغهشان عنوان کردند. آنها همچنین اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لغو روادید یکطرفه را تحسینبرانگیز خواندند و نسبت به معرفی و تشریح فرصت حاصل به هموطنان خود اعلام آمادگی کردند.
همچنین تصمیم بر آن شد تا سفیران میهمان با تکیه بر روابط دیپلماتیک مقامات حاضر بتوانند پل ارتباطی میان فعالان گردشگری کشورمان با همتایان خود ایجاد کرده و از طریق روشهایی مبتنی بر بازاریابی و تبلیغات نفوذ به جامعه مردمی خود را به منظور تشویق و ترغیب جهت سفر به ایران فراهم آورند.
نظر شما