۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲:۳۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85367432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله پلیس رژیم صهیونیستی به تظاهرات خانواده اسیران علیه نتانیاهو

تهران-ایرنا- پلیس رژیم صهیونیستی شنبه شب به تظاهرات اعتراض آمیز خانواده اسیران علیه بنیامین نتانیاهو حمله و شماری از آنها را بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که پلیس رژیم صهیونیستی با توسل به زور و خشونت شرکت کنندگان در تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در نزدیکی میدان پاریس در شهر قدس را متفرق کرد.

خانواده های اسیران رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در منطقه «کفرسابا» واقع در شمال تل‌آویو علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کرده و خواستار انحلال کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

شهرک‌نشینان همچنین در مرکز فرهنگی در مرکز شهر تل آویو تظاهرات کردند و خواستار انحلال فوری کابینه و برکناری نتانیاهو شدند.

شنبه هفته گذشته نیز هزاران نفر در تل‌آویو علیه کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات اعتراض کردند.

معترضان در این تظاهرات خواستار سقوط و انحلال کابینه نتانیاهو و توافق با حماس برای بازگرداندن اسیران صهیونیست در غزه شدند.

منابع رسانه‌ای همچنین از مسدود شدن مسیر منتهی به اقامتگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی توسط معترضان خبر داده بودند.

در همین راستا، دان حالتوس رئیس پیشین ستاد کل ارتش صهیونیستی در تجمع هفته گذشته خانواده های اسیران صهیونیست در تل آویو گفت که نتانیاهو بخشی از راه‌حل نیست بلکه خودش مشکل اصلی است.

حالتوس در این تجمع در مقابل منزل نتانیاهو در شهرک قیساریه در شهر تل آویو گفت: نتانیاهو، تو آمار را می‌دانی،۸۰ درصد صهیونیست‌ها خواهان این هستند که رفتن تو از قدرت را ببیند.

وی خطاب به نتانیاهو اظهار کرد: تو بخشی از راه‌حل نیستی، تو خودت مشکل هستی.

این مقام پیشین صهیونیست خاطرنشان کرد: در این مرحله از گادی آیزنکوت و بنی‌گانتس از اعضای کابینه جنگ می‌خواهم که حمایت از شکست‌های نتانیاهو را متوقف کنند، همین امروز کابینه را رها کنید و با صدای بلند خواستار تغییر کابینه شوید.

این تظاهرات خانواده اسیران صهیونیستی دو روز پس از آن انجام می شود که سه سرباز زن اسیر صهیونیستی در فیلم ویدیویی که جمعه شب (۵ بهمن ماه) گردان‌های شهید عزالدین القسام منتشر کرد، از کابینه نتانیاهو می‌خواستند جنگ در نوار غزه را متوقف کند و با حماس وارد توافق شود.

این اسرا با متهم کردن کابینه نتانیاهو به اهمال در آزادی آن‌ها، از خانواده‌های خود نیز خواسته بودند تا برای تظاهرات به خیابان‌ها بریزند و دولت را با هدف توافق تبادل اسرا با حماس تحت فشار قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha