۸ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85367502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار مفقودی بر اثر وقوع کولاک در راه‌های روستایی زنجان نجات یافتند

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: چهار مفقودی در روستاهای زرنان و گلیجه سفلی بر اثر بارش برف و وقوع کولاک با بیش از هفت ساعت تلاش تیم‌های عملیاتی هلال احمر نجات یافتند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

داود مهرگان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساعت ۱۷:۵۷ دقیقه شامگاه شنبه گزارش مفقودی چهار نفر به ندای امداد زنجان اطلاع داده شد.

وی اظهار داشت: یک ‌تیم‌ واکنش سریع، یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده ای عوارضی زنجان - قزوین و تیمی دیگر از پایگاه امدادی زنجان متشکل از ۹ امدادگر و نجاتگر، همراه با تجهیزات مورد نیاز و سه دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به این هموطنان اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان یادآور شد: به علت بارش برف و وقوع کولاک این‌ چهار مفقودی راه را در روستای زرنان گم می کنند و ۲ نفر از آنها برای دریافت کمک و پیدا کردن راه از دوستان خود جدا می شوند.

مهرگان تصریح کرد: در روستای گیلجه سفلی ۲ نفری که برای کمک گرفتن از دوستان خود جدا شده بودند، راه را گم می کنند.

وی افزود: با تماس یکی از این مفقودی ها با ندای امداد و ارسال موقعیت جغرافیایی، تیم های عملیاتی اعزام شدند ولی با جا به جایی مکرر این مفقودی ها در زرنان و گلیجه سفلی پیدا کردن مکان دقیق آنها دشوار شده بود.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: افراد مفقود با کمک دهیاری این روستاها با بیش از هفت ساعت تلاش توسط تیم های عملیاتی هلال احمر زنجان پیدا شدند.

مهرگان افزود: یکی از این افراد از ناحیه پا مصدوم شده بود که توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

وی ادامه داد: عملیات امدادرسانی و جستجوی افراد مفقود ۵۰ دقیقه بامداد امروز / یکشنبه/ با انتقال شخص مصدوم به مرکز درمانی پایان یافت.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان، از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

روستای زرنان در چهار کیلومتری شهر زنجان به سمت روستای تهم و روستای گلیجه سفلی نیز ۱۵ کیلومتری زنجان به تهم قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha