چهار شکارچی و صیاد متخلف در جنوب آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- چهار شکارچی و صیاد متخلف با تلاش ماموران یگان حفاظت در شهرهای جنوب آذربایجان غربی شامل تکاب و شاهین‌دژ شناسایی و دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهین دژ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان درجریان گشت و کنترل در ارتفاعات روستای «اوزان» ۲ شکارچی غیر مجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

وحید چمنی افزود: از این افراد، اسلحه شکاری، لاشه کبک و ۱۴ فشنگ کشف و پرونده برای رسیدگی قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

محیط طبیعی شاهین‌دژ شامل رودخانه زرینه‌رود، مسیر سد شهیدکاظمی، منطقه بیان، گونه‌های گیاهی و جانوری بومی منطقه، رودخانه‌های فصلی، مناطق ییلاقی از جمله ییلاق سلیم‌خان، ییلاق محمودخان، آق‌داش و قلوز است.

دستگیری صیادان متخلف در تکاب

رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب هم از دستگیری صیادان متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: طبق گزارش دریافتی مبنی بر حضور صیادان متخلف در یکی از زیستگاه های آبی، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست بلافاصله در منطقه حاضر شده و ۲ متخلف را شناسایی و دستگیر کردند.

محمدرضا صادقیان افزود: از متخلفان ۲ رشته تور دامی، یک حلقه تیوب و یک عدد فوکه (چکمه صیادی) کشف و در این خصوص پرونده ای تشکیل و جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و زیستگاه‌های غنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha