۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85367573
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری گلستان به ۹.۲ درصد رسید

گرگان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی گلستان در پاییز ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه قبل از ۳۱.۱ درصد به ۴۰.۴ درصد رسید، گفت: نرخ بیکاری استان نیز از ۹.۵ به ۹.۲ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری روز یکشنبه در نشست خبری فجر گلستان اظهار کرد: استقبال کارفرمایان و کارجویان گلستانی از سامانه جست‌وجوی شغل مطلوب بوده و تاکنون پنج هزار و ۴۰۳ نیروی جویای کار و ۹۱۹ کارفرما در این سامانه ثبت‌نام کرده که تاکنون هزار و ۲۷۶ نفر از طریق ثبت‌نام در این سامانه مشغول به کار شدند.

وی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را ۲۵ هزار و ۲۷۵ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون مشخصات ۲۵ هزار و ۲۷۳ نفر در سامانه رصد ثبت‌شده که ما در حال بررسی و رصد این آمار هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان دیدار با خانواده شهدای کارگری، دیدار با خانواده کارگران حادثه‌دیده، بازدید از واحدهای کارگری دارای مشکل، نشست سه‌جانبه نمایندگان کارگری و مسابقات کتابخوانی، مسابقات شهید صدرزاده، اجرای طرح راویان پیشرفت و حضور دانش‌آموزان در واحدهای تولیدی، برپایی میز خدمت، افتتاح طرح‌های تولیدی، افتتاح متمرکز ۱۰ طرح تعاونی را از جمله برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در دهه فجر برشمرد.

خواجه‌مظفری از برگزاری ۱۳۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر در گلستان خبر داد و گفت: گلستان نخستین استانی است که اقدام به اجرای طرح شهید صدرزاده کرده و در راستای این طرح امکانات ورزشی را به جوار کارگاه‌های تولیدی برده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۳۰ کارگاه تولیدی به امکانات ورزشی مجهز می‌شود، بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید صدرزاده کارگران فرصت دارند در ساعت اداری ۳۰ دقیقه به ورزش بپردازند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان سرانه ورزشی کارگری در استان گلستان را ۶ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: با اقدامات انجام‌شده سرانه ورزشی کارگری استان تا پایان سال جاری به ۱۲ الی ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد.

خواجه‌مظفری به اجرای رویدادهای مردمی اشتغال و کارآفرینی در گلستان اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح افرادی جویای کار با کارفرمایان نشست خواهند داشت که تنها در یک روز ۱۸۶ فردِ جویایِ کار مشغول به کار شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha