تنیس در صورت وجود زیرساخت‌ها رشته ورزشی ارزآور کشور می‌شود

سمنان- ایرنا- رییس فدراسیون تنیس گفت: رشته تنیس در صورت تامین و تجهیز زیرساخت‌های لازم، می‌تواند یکی از رشته‌های ورزشی ارزآور برای کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود عزیزی روز یکشنبه در نشست مجمع انتخاباتی و عموی هیات تنیس استان سمنان در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: این فدراسیون در تلاش برای ارزآوری برای کشور است و برای تحقق این رویکرد تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات ضروری است و انتظار می‌رود هیات‌ها علاوه بر تامین زیرساخت‌ها، در نگهداری از تجهیزات و لوازم ورزشی نیز اهتمام ورزند.

وی تاکید کرد: وضعیت رشته ورزشی تنیس متفاوت با رشته های دیگر و فرصتی مناسب برای درآمزایی و گردش مالی است و انتظار می‌رود این رشته ورزشی در استان‌ها ویژه دیده شود.

رییس فدراسیون تنیس ادامه داد: تنیس رشته ورزشی درآمدزا و موثر در رونق اقتصادی است و بر این اساس انتظار می‌رود تامین زیرساخت‌های استاندارد برای توسعه این رشته ورزشی در استان‌ها مورد توجه باشد.

عزیزی با اشاره به اینکه استعدادیابی ورزش تنیس به ویژه از دوران مدرسه و پرورش استعدادها برای رسیدن به جایگاه قهرمانی مورد توجه هیات باشد، افزود: ایران در گذشته در رشته ورزشی تنیس جایگاه مطلوبی داشته است و باید تلاش شود دوباره به آن جایگاه بازگردیم.

ظرفیت استان سمنان در رشته تنیس

وی با بیان اینکه زمانی تنیسورهای استان سمنان فعالیت خوبی داشتند و ناگهان فعالیت کمرنگ شد، افزود: فدراسیون آمادگی هرگونه همکاری با هیات تنیس استان در زمینه کلاس‌های آموزش مربیگری و داوری دارد.

وی بیان کرد: استان سمنان به دلیل نزدیکی با پایتخت، ظرفیت خوبی برای میزبانی مسابقات ملی دارد و انتظار می‌رود برای گرفتن میربانی مسابقات زیرساخت‌ها در این استان فراهم شود.

این مسوول با ابراز آمادگی فدراسیون تنیس برای برگزاری مسابقات ملی در سمنان به شرط فراهم بودن زیرساخت‌ها، تصریح کرد: افزایش زمین‌های استاندارد رشته تنیس به عدد ۶، مقدمه برگزاری مسابقات یکهزار امتیازی تنیس در استان سمنان است.

رییس فدراسیون تنیس گفت: برگزاری رقابت‌های تنیس تور جهانی زیر ۱۸ سال( ITF JUNIORS) در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در ساری برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های تور جهانی در کیش، افزود: بیش از ۸۰۰ بازیکن از نقاط مختلف جهان در کیش به رقابت پرداختند که اسکان و اقامت بر عهده بازیکنان بود و این نشان از درآمدزایی این رشته ورزشی دارد و این در حالی است که مدیران کل ورزش و جوانان در استان‌ها به این ظرفیت کمتر توجه دارند.

استان سمنان در تلاش برای حضور در بازی‌های المپیک است

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: شانس حضور در بازی‌های المپیک با قهرمان‌پروری نمایندگان ورزشی استان پیگیری می‌شود.

سید محمدتقی علوی در این نشست افزود: دنبال جمع کردن تیم نیستیم و کار را در آرامش پیش می‌بریم و انتخاب حمید دهرویه به عنوان رییس هیات تنیس با ۱۳ رای موافق و سه رای سفید نشانه حضور پرشور ورزشکاران در مجمع و تعیین سرنوشت این هیات ورزشی است و امید می‌رود آحاد جامعه از جمله ورزشکاران با مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه‌ای خلق کنند.

وی تاکید کرد: حضور پرشور ورزشکاران در پای صندوق‌های رای برای نشان دادن وابستگی خود به نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار کرد: برخی تیم‌ها و هیات‌های ورزشی پیشنهاد داده‌اند که به صورت تیمی پای صندوق رای می‌آیند که پیشنهاد ارزشمندی است و تیم‌های ورزشی مختلف می‌توانند این ایده را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید دهرویه به عنوان تک نامزد مجمع هیات تنیس استان سمنان و با کسب ۱۳ رای موافق و سه رای سفید، برای چهار سال سکان‌دار این هیات ورزشی شد و در پایان از خانواده شهدای ورزشکار و مدافع حرم، استعدادهای قهرمانی و پیشکسوتان رشته تنیس تجلیل شد.

بیش از ۱۸۰ بازیکن تنیس در استان سمنان جزو ورزشکاران سازمان یافته و دارای بیمه ورزشی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha