۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر باندراه در استان مرکزی برفروبی شد

اراک - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر باندراه در ۴۸ ساعت گذشته از جاده‌های این استان برفروبی شد.

«مهرداد جهانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سه هزار کیلومتر باندراه استان مرکزی روز گذشته و ۶ هزار و ۵۳۰ کیلومتر نیز تا صبح امروز (یکشنبه) برفروبی شد و همچنین برای جلوگیری از یخ زدگی و انسداد راه‌ها، یک‌هزار و ۸۲۰ تُن مخلوط شن و نمک پخش شد.

وی بیان کرد: سامانه بارشی برف که از عصر روز جمعه از سمت جنوب به استان مرکزی وارد شد، بیشتر شهرستان‌ها به خصوص مناطق سردسیر و گردنه‌ها را تخت تاثیر قرار داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نیز در شهرستان‌های شازند، خنداب، آشتیان، تفرش، غرب ساوه، کمیجان، دلیجان، زرندیه (محور بویین زهرا)، اراک (کنارگذر شمالی)، خمین و تفرش بارش برف و در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی نیز بارش برف، کولاک و مه گرفتگی گزارش شد.

جهانی افزود: ۱۹۲ نیروی راهدار نیز در ۲۴ ساعت گذشته با استفاده از ۱۳۳ دستگاه به منظور ایمن‌سازی و جلوگیری از انسداد جاده‌ها اقدام به برفروبی و نمکپاشی کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۸۲۰ تُن مخلوط شن و نمک نیز برای جلوگیری از یخ زدگی پخش شد و با اقدامات به موقع و خوبی که در این ۲ روز صورت گرفت هیچ محوری در استان مرکزی با انسداد روبرو نشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همچنین یادآور شد: بیش از چهار هزار و ۲۰۰ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها در ۴۸ ساعت گذشته با این اداره‌کل برقرار شد و کاربران جاده از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شدند.

جهانی افزود: ۳۵ راهدارخانه استان مرکزی به منظور استقرار تیم‌های راهداری و اسکان در آمادگی هستند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha