تربت‌حیدریه از نبود امکانات ورزش‌های آبی استاندارد رنج می‌برد+ فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی تربت‌حیدریه گفت: این شهرستان فاقد امکانات ورزشهای آبی استاندارد است که نبود حوضچه کلر و نردبان درون استخر برای خروج شناگر از جمله این کمبودها به شمار می‌رود.

هادی مرادزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تربت‌حیدریه افزود: در حال حاضر وضعیت استخر امیرالمومنین(ع) تربت حیدریه نامناسب بوده که مکاتبات لازم با اداره ورزش و جوانان انجام شده است و امیدواریم اداره آموزش و پرورش به عنوان مالک این استخر و با کمک سایر مسوولان قبل از بروز هرگونه فاجعه نسبت به رفع معایب آن اقدام کنند.

وی با اشاره به طرح در حال ساخت مجموعه آبی «آبشار» اضافه کرد: این طرح که عملیات ساخت آن توسط بخش خصوصی از سال ۹۳ آغاز شده، اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلایلی هنوز تکمیل نشده است.

بازرس استخرهای شنای هیات ورزشی شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی ادامه داد: با هزینه‌ و زمانی که برای ساخت این طرح صرف شده، می‌شد چند طرح آبی را به بهره‌برداری رساند، طبق پیش بینی ها این طرح برای شهریورماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی گفت: استخر شنای شهرک ولیعصر (عج) متعلق به اداره ورزش و جوانان نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی درحال احداث است.

مرادزاده با بیان اینکه برخی مربیان شنا به دلیل کمبود استخر استاندارد در شهرستان گاهی اقدام به آموزش و تبلیغ کلاس شنا در استخرهای باغ، ویلا یا اماکن بدون مجوز و فاقد استاندارد می‌کنند، افزود: مسوولیت آن متوجه مربی است و شهروندان باید این موضوع را با هیات شنا در میان بگذارند.

وی اظهار کرد: دوره بازآموزی مربیگری شنا برای نخستین بار در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت و از شهرستان‌های همجوار و حتی سبزوار در این دوره آموزشی شرکت کردند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلوی تربت‌حیدریه اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار مسابقات پیشکسوتان بانوان با همکاری اداره آموزش و پرورش در استخر امیرالمومنین تربت حیدریه برگزار شد و شناگران این شهرستان برای نخستین بار در مسابقات استانی شرکت کرده و ۲ مقام استانی (دوم و سوم شنای سرعتی ۶۶ متر قورباغه) را کسب کردند.

اغلب استخرهای دولتی خراسان رضوی فاقد استانداردهای لازم است

وی ادامه داد: اغلب استخرهای دولتی از مصونیت دولتی بودن خود استفاده کرده و آنگونه که باید استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند.

مرادزاده گفت: از مجموع ۳۴۳ استخر موجود در خراسان رضوی، ۲۱۳ استخر دولتی است که بدیهی‌ترین موارد از جمله حوضچه کلر را ندارند.

بازرس استخرهای شنای هیات ورزشی شنا، شیرجه و واترپلوی خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر استخرهای دولتی استان در شهر مشهد قرار دارند،‌ بیان کرد: از سویی اغلب استخرهای بخش خصوصی هم از ناجی غریق به عنوان مربی استفاده می‌کنند که این اقدام غیرقانونی بوده و اگر اتفاقی رخ دهد، مسوولیت آن بر عهده مالک یا مدیر مجموعه است.

به گفته وی، بر اساس قانون مربیان استخر باید هر ساله در دوره‌های بازآموزی شرکت کنند.

مرادزاده گفت: سامانه مدیریت اماکن آبی برای نخستین بار در سطح کشور و به ابتکار هیات شنای خراسان رضوی طراحی شده که مدیران استخرها باید مشخصات فنی شامل اسامی مربیان، ناجیان غریق و وضعیت فنی ساختمان خود را در این سامانه ثبت کنند، سپس برای آنها مجوز فعالیت صادر می‌شود.

شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha