پرسپولیسی‌هایی که به دنبال هو شدن اوسمار هستند؛ از کینه تا انتقام

تهران- ایرنا- تلاش‌هایی در حال انجام است تا اوسمار نتواند در پرسپولیس موفق باشد و آن وقت است که شرایط برای کنار گذاشتن درویش از مدیریت سرخپوشان تسهیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری پرسپولیس پایانی متفاوت با استعفای دیگر او داشت. گل‌محمدی این بار روی استعفایش پافشاری کرد تا مدیران پرسپولیس پس از معطلی چند هفته‌ای تکلیف نیمکت سرخپوشان را مشخص کنند. هر چند این معطلی دلایل مختلفی داشت که یکی از آنها فشار هواداران برای جذب برانکو بود. مدیران پرسپولیس بر خلاف میل باطنی‌شان با این مربی کروات مذاکره کردند؛ اما در نهایت برانکو به پیشنهاد سرخپوشان پاسخ منفی داد.

روز گذشته باشگاه پرسپولیس سرمربی تیم فوتبال این باشگاه را معرفی کرد و اوسمار ویرا که دستیار اول گل‌محمدی در پرسپولیس بود به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد. انتخابی که یاس و ناامیدی بخش از هواداران سرخ را در پی داشت اما به نظر می‌رسد مدیران پرسپولیس بهترین تصمیم را در این خصوص اتخاذ کردند تا این تیم که همچنان در کورس قهرمانی لیگ است با کمترین چالش به کار خود ادامه دهد.

کسی از اوسمار حرف شنوی دارد؟

مهمترین ابهامی که در خصوص سرمربیگری اوسمار ویرا در پرسپولیس وجود دارد این است که بازیکنان به جهت اینکه این مربی تا پیش از این دستیار بوده از او حرف شنوی نداشته باشند و به قول فوتبالی‌ها نتواند رختکن تیم را در دست بگیرد. در این خصوص مدیران باشگاه نقش کلیدی و مهم دارند و باید در هر شرایطی از اوسمار حمایت کنند و اجازه ندهند جایگاه این مربی به عنوان نفر اول کادرفنی خدشه‌دار شود.

این احتمال هم وجود دارد که برخی بازیکنان با خط گرفتن از کسانی که موفقیت پرسپولیس به ضررشان تمام می‌شود تلاش کنند به هر نحو ممکن اوسمار کنار گذاشته شود. درویش که متهم به اختلاف با گل‌محمدی است باید در نظر بگیرد که هر اتفاقی که باعث ناکامی اوسمار شود می‌تواند پایان مدیریت خودش را در پرسپولیس رقم بزند و در مقابل موفقیت این مربی برزیلی بقای مدیرعامل پرسپولیس را در پی خواهد داشت.

پرسپولیسی‌هایی که به دنبال هو شدن اوسمار هستند؛ از کینه تا انتقام

خوب شد برانکو نیامد

انتخاب برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی پرسپولیس می‌توانست بهترین خبر برای هواداران این تیم باشد؛ اتفاقی که در نهایت رخ نداد؛ اما پیش‌بینی این که اگر برانکو سرمربی پرسپولیس می‌شد چه اتفاقاتی در فصل جاری رخ می‌داد چندان سخت نیست. قطعا اگر او نمی‌توانست در پایان فصل سرخپوشان را قهرمان لیگ کند به بهانه اینکه او پرسپولیس را نبسته از زیر بار مسئولیت عدم نتیجه‌گیری این تیم شانه خالی می‌کرد.

ضمن اینکه شرایط لیگ برتر فوتبال ایران نسبت به زمانی که برانکو سرمربی پرسپولیس بود تفاوت زیادی کرده و بر خلاف گذشته در حال حاضر مربیان بزرگی همچون خمس و مورایس در آن مربیگری می‌کنند و باید استقلالِ مدعی را هم در نظر گرفت که در حال حاضر صدرنشین لیگ است.

۲ بازیکنی که به درد پرسپولیس می‌خورند

پرسپولیس در تعطیلات نیم فصل، میلاد سرلک و محمد عمری را به دلیل مشمول بودن از دست داد؛ اما به جای این ۲ بازیکن، عبدالکریم حسن قطری و عیسی آل کثیر را جذب کرد؛ ۲ بازیکنی که می‌توانند ستاره‌های این تیم در نیم فصل دوم باشند. عبدالکریم سابقه کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا را دارد و آل‌کثیر هم در فصل گذشته نقش زیادی در قهرمانی پرسپولیس داشت.

علاوه بر این بازیکنان، پرسپولیس ستاره‌هایی همچون علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی ترابی، شهاب زاهدی، گولسیانی، سعید صادقی و ... را در اختیار دارد تا اوسمار مشکل کمبود بازیکن نداشته باشد.

اوسمار در مرز عشق و نفرت

اگر اوسمار بتواند با پرسپولیس موفق باشد و حداقل یک جام در فصل جاری کسب کند آن وقت است که حمایت هواداران سرخ را خواهد داشت و شانس او برای سرمربیگری این تیم در فصل آینده بیشتر خواهد شد؛ اما اگر به هر دلیلی نتایج پرسپولیس دلخواه هواداران باشد باید خیلی زود و پیش از پایان فصل به کشورش بازگردد. اوسمار به لحاظ فنی مربی سطح بالایی است و نقش زیادی در موفقیت‌های پرسپولیس در فصل گذشته داشت؛ اما تغییرات رخ داده در کادرفنی پرسپولیس به مذاق برخی افراد خوش نیامده و آنها با این توجیه که اوسمار مربی بزرگی نیست تلاش خواهند کرد با مدیریت باشگاه تسویه حساب کنند.

جام ملت‌های آسیا، مشکل بزرگ اوسمار

سرمربی جدید پرسپولیس برای اینکه تیمش را مهیای نیم فصل دوم کند با چند مشکل بزرگ روبه‌روست. سرخپوشان زمان زیادی را در تعطیلات نیم فصل به دلیل اینکه وضعیت سرمربیگری این تیم مشخص نشده بود از دست داده‌اند و حالا که اوسمار این سمت را بر عهده گرفته همه بازیکنانش را در اختیار ندارد. ۳ بازیکن کلیدی پرسپولیس همراه تیم ملی در جام ملت‌ها آسیا هستند و مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی هم همچنان دوران نقاهت خود را طی می‌کنند.

پرسپولیسی‌هایی که به دنبال هو شدن اوسمار هستند؛ از کینه تا انتقام

هواداران پرسپولیس بازی نخورند

اینکه عده‌ای به اسم هوادار پرسپولیس همه تلاش‌شان، عدم نتیجه گیری این تیم است یک واقعیت غیرقابل انکار محسوب می‌شود. آنها در فضای مجازی به دنبال این خواهند بود که هواداران را رودرروی مدیریت باشگاه قرار دهند؛ چرا که تا وقتی درویش در پرسپولیس حضور دارد شرایط برای بازگشت آنها به این باشگاه مهیا نخواهد شد. همین که درویش بدون توجه به فضای احساسی و هواداری، با برانکو یا هر مربی دیگر قرارداد ترکمنچای امضا نکرد را باید به فال نیک گرفت.

انتظار می‌رود هواداران پرسپولیس مراقب این شیطنت‌ها باشند و اجازه ندهند عده‌ای از احساسات آنها سوءاستفاده کند. پرسپولیس همچنان شانس قهرمانی در لیگ را دارد و اگر هم نتواند به این عنوان دست پیدا کند مقصران اصلی این اتفاق، کسانی هستند که در میانه فصل دست مدیران پرسپولیس را در پوست گردو گذاشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha