جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در همدان

همدان- ایرنا- جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی به مناسبت دهه فجر و به همت جهاد کشاورزی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همدان برگزار و به برگزیدگان گواهی مهارت اهدا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقه به مناسبت دهه مبارک فجر و ترویج فرهنگ مصرف گوشت سفید و سالم در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان همدان برگزار شد.

وهب مختاران اضافه کرد: زمینه برای حضور عموم مردم، آموزشگاه‌های آزاد، صنعتگران صنایع دستی و هنری و مشاغل خانگی در این مسابقات فراهم شده بود که در نهایت ۵۲ نفر برای شرکت در این مسابقه نام نویسی کردند.

جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در همدان

وی بیان کرد: کمیته ای متشکل از افراد با سابقه داوری بین المللی و جهانی کار داوری را بر عهده داشتند و آنها با در نظر گرفتن مولفه هایی همچون طعم دهی و بوگیری مناسب غذا، روش پخت، جا افتادن غذا، طعم نهایی، رعایت اصول بهداشتی و تزئین غذا ، امتیاز می دادند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان ادامه داد: با رای و نظر تیم داوری پنج نفر حائز نمره بالا شده و به آنها گواهی مهارت و جوایز نفیس اهدا شد.

جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در همدان

مختاران، هدف از برگزاری این مسابقه را شناسایی افراد توانمند در پخت غذاهای دریایی، آشنایی مردم با سبک پخت غذاهای سفید، ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان به عنوان منبع غذایی ضروری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی دانست.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha