۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85367999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشفیات کالای قاچاق در مرز باشماق مریوان ۱۰۰ درصد افزایش یافت

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان از افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در مرز باشماق مریوان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینی روز یکشنبه اظهار کرد: با هماهنگی پلیس گمرک مرز باشماق، در دی ماه سال جاری ۱۵۰ میلیارد ریال کالاهای قاچاق از جمله انواع سوخت، خودرو، مشروبات الکلی و مهمات جنگی کشف و ضبط شد.

وی افزود: همچنین ۱۲۴ فقره پرونده قضایی و تعزیراتی تشکیل شد و ۵۰ نفر از متهمین با صدور قرار تامین، بازداشت و روانه زندان شده اند.

رئیس کل دادگستری کردستان برخورد و مبارزه جدی با مقوله قاچاق را سرلوحه اقدامات دستگاه قضایی استان برشمرد و تاکید کرد: از جمله عوامل افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در ماه گذشته می توان به تشدید اقدامات کنترلی دقیق در مبادی ورودی و خروجی مرز باشماق، شناسایی شیوه و شگردهای قاچاقچیان سوخت، افزایش ساعات خدمات کارکنان گشت مبارزه با قاچاق شهرستان و اجرای گشت و عملیات مشترک فرماندهی مرزبانی و پاسگاههای انتظامی محدوده مرز باشماق مریوان اشاره کرد.

استان کردستان ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و مرز رسمی و بین المللی باشماق مریوان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می آید که در زمینه ترانزیت، صادرات و امور مسافری فعالیت می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha