۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85368232
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردن: آنروا نباید با مجازات جمعی مواجه شود

۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبر: 85368232
اردن: آنروا نباید با مجازات جمعی مواجه شود

تهران- ایرنا- اردن در پی پیروی برخی کشورها از آمریکا در قطع کمک‌های خود به آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا)، این اقدام را یک مجازات جمعی برای این سازمان به عنوان شریان حیاتی بیش از ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه ارزیابی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن اظهار داشت: آنروا برای بیش از دو میلیون فلسطینی که با قحطی در غزه دست و پنجه نرم می‌کنند، یک شریان حیاتی است.

وی گفت: نباید این آژانس بر اساس اتهامات علیه ۱۲ کارمند از مجموع ۱۳ هزار کارمند آنروا، مجازات جمعی شود.

وزیر خارجه اردن ادامه داد: آنروا با مسئولیت عمل کرد و ما از کشورهایی که کمک‌ها به این آژانس را به حالت تعلیق درآورده‌اند، می‌خواهیم که از این تصمیم عقب‌نشینی کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن برخی از کارکنان آنروا در عملیات طوفان الاقصی، آلمان، انگلیس، ایتالیا، هلند، سوئیس، استرالیا و کانادا به تبعیت از آمریکا کمک‌های خود به آنروا، بعنوان یکی از آژانس‌های مهم و حیاتی در کمک رسانی به مردم غزه را قطع و یا به حالت تعلیق درآوردند.

این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی از این موضوع اعلام کرد: در حالی که متوجه نگرانی این قبیل کشورها هستم و خود به شخصه از وارد کردن چنین اتهاماتی خوفناکم، اما قویا از دولت‌های جهان که همکاری خود را با آنروا به حالت تعلیق در آورده‌اند، می‌خواهم تا حداقل تداوم عملیات آنروا در غزه را تضمین کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha