۱۲۱ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی و معدنی در خراسان رضوی آماده بهره‌برداری است

مشهد-ایرنا- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۳۹ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۱ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی همزمان با دهه فجر امسال آماده بهره برداری شد.

امیررضا رجبی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرحهای صنعتی مزبور مربوط به حوزه های صنایع معدنی، ساختمانی، شیمیایی، غذایی، فلزی و غیرفلزی است که در شهرستانهای سبزوار، طرقبه شاندیز، چناران، تربت حیدریه، جغتای، بینالود، بجستان ، زبرخان، نیشابور، فیروزه، گناباد، تایباد، فریمان و مشهد به بهره‌برداری می رسد.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرحها برای بیش از سه هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد خواهد شد و برخی از کالاهای تولیدی آنها در خصوص ظروف شیشه ای آرایشی و بهداشتی، انواع رنگ و تینر و حلال های آلی، لوازم خانگی تلویزیون LED، ادکلن و انواع اسانس مصنوعی، لوله پلی اتیلن، لوازم بهداشتی ساختمان و پارچه کتان و رو مبلی است.

به گفته وی، باطری های ۶ ولت، آهک هیدراته-کربنات کلسیم، پتو راشل، قالب و قطعات فلزی انواع چراغ روشنایی برق- محصولات قطعات پلاستیکی عایق الکتریکی، شیشه های عایق، دانه بندی شن و ماسه، مصالح ساختمانی، سی.تی. اسکن، الیاف پلی استر، ملات نسوز، کاغذ و مقوای تست لاینر- فلوتینگ از کاغذ باطله- کاغذ و مقوای لاینر یک رو سفید از دیگر طرحهای آماده بهره برداری در خراسان رضوی است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دیگر کالاهای تولیدی حاصل از بهره برداری طرحهای مزبور را شامل پمپ هیدرولیک پره ای و انواع اسکلت فولادی ساختمانی، لوله های سوخت رسانی خودرو، قطعات منفصله پلیمری باک سوخت خودرو ،ماژیک فسفری، تلویزیون رنگی، یخچال فریزر خانگی، ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک، انواع کود، سیم و مفتول فولادی ساده کربنی و کم آلیاژی با پوشش مس، انواع مقاطع فولادی، ماشین آلات صنایع لبنی، گاز کربنیک، قطعات بتنی سبک و معمولی، نوار آبیاری از پروپیلن، انواع لوله های آب از پلی اتیلن، انواع آجر و جرم نسوز و انواع سرنگ ذکر کرد.

رجبی گفت: از ابتدا تا پایان آذرماه امسال، هزار و ۴۹۹ فقره جواز تاسیس یا طرح صنعتی با پیش بینی سرمایه گذاری ۸۵۵ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۴۱ هزار و ۲۶۰ نفر در استان خراسان رضوی صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال در تعداد ۴۲ درصد، در ارزش ۱۱۶ درصد و در اشتغال ۶۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، هم اینک پنج هزار و ۶۱۹ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۶۳۰ هزار و ۳۸۶ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۲۱۱ هزار و ۷۳۹ نفر در خراسان رضوی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha