دولت بایدن کُند یا متوقف کردن تحویل تسلیحات به اسرائیل را بررسی می‌کند

تهران-ایرنا- تارنمای شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارشی مدعی شد: مقامات آمریکایی در حال بررسی توقف یا کُند کردن ارسال برخی از محموله‌های تسلیحاتی به اسرائیل هستند تا نتانیاهو را برای توجه به درخواست‌های ایالات متحده درباره کاهش حملات نظامی به غزه تحت فشار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری آمریکایی امروز (یکشنبه) در گزارشی به نقل از سه مقام فعلی ایالات متحده و یک مقام سابق آمریکایی بدون ذکر نام آنها مدعی شد: «دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی و گفت‌وگو در مورد استفاده از فروش تسلیحات به اسرائیل به عنوان اهرم فشار برای متقاعد کردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر [رژیم صهیونیستی] است که به درخواست‌های طولانی مدت ایالات متحده برای کاهش حمله نظامی به نوار غزه توجه کند.»

به گفته این منابع، هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است اما وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دستور کاخ سفید در حال بررسی تسلیحاتی است که اسرائیل درخواست کرده و می‌تواند به عنوان اهرم فشار [علیه این رژیم] استفاده شود.

طبق این گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، این منابع گفته‌اند که مقامات اسرائیلی همچنان از دولت [بایدن]، تسلیحات بیشتری از جمله بمب‌های هوایی بزرگ، مهمات و پدافند هوایی را درخواست می‌کنند.

این مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که «ایالات متحده در حال بررسی کاهش سرعت یا توقف تحویل تسلیحات به تل‌آویو است، به این امید که انجام این کار اسرائیلی‌ها را ترغیب به انجام اقداماتی از جمله باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای ارائه کمک‌های بیشتر به غیرنظامیان فلسطینی کند.»

به گفته منابع این شبکه خبری، از جمله تسلیحاتی که ایالات متحده استفاده از آنها به عنوان اهرم فشار [علیه رژیم صهیونیستی] را بررسی کرده، گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری و «مهمات حمله مستقیم مشترک» (JDAM) است که کیت‌هایی برای تبدیل بمب‌های غیر هدایت‌شونده به بمب هدایت‌شونده دقیق هستند.

با این حال، این مقامات آمریکایی گفته‌اند که دولت بایدن به احتمال زیاد همچنان سایر کیت‌های تبدیلی که مهمات [رژیم] اسرائیل را دقیق‌تر می‌کند، ارائه می‌کند و همچنین تحویل پدافند هوایی را کُند نمی‌کند.

بر پایه این گزارش، این تلاش‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که جو بایدن و تیم امنیت ملی وی نتوانستند نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی را متقاعد کنند تا تاکتیک‌های نظامی در [جنگ] غزه را تغییر دهد یا اقدامات بیشتری برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان در نظر بگیرد.

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه با اشاره به «تغییر رویکرد و سیاست بایدن [در جنگ غزه] به دلیل فشارها در پشت صحنه»، خاطرنشان می‌کند که «برخی از دموکرات‌ها در کنگره آمریکا از دولت خواسته‌اند تا اقدامات بیشتری برای تحت فشار گذاشتن نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی به کار گیرند.»

به گزارش ایرنا، جنگ رژیم صهیونیستی با مردم غزه در حالی به یکصد و چهاردهمین روز خود رسیده که این رژیم در سردرگمی محض کشتار مردم بی دفاع غزه را ادامه داده، در افکار عمومی در جهان منفورتر شده و مورد پیگرد و محکومیت کشورهای جهان قرار گرفته است.

گفتنی است در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در بیش از ۱۰۰ روز گذشته، افزون‌بر ۲۶ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند، ‌به شهادت رسیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha