۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85368475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه: اسرائیل به گرسنه نگه داشتن و کشتار مردم غزه پایان دهد
آوارگان فلسطینی در صف دریافت کمک های بشر دوستانه

تهران – ایرنا - دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه از جامعه جهانی خواست از فراخوان‌ها برای متوقف کردن عملیات گرسنه نگه داشتن و کشتار عمدی فلسطینی‌ها در نوار غزه حمایت کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای، کشتار ۲۰ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر بر اثر شلیک مستقیم نظامیان اشغالگر صهیونیست در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه را به شدت محکوم و اعلام کرد: توپخانه نظامیان اشغالگر اسرائیل، در ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) ده‌ها غیر نظامی فلسطینی نیازمند دریافت کمک را در کمربندی کویت در غزه هدف قرار داد که به شهادت حداقل ۲۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ تن دیگر منجر شد. حال شماری از افراد زخمی وخیم گزارش شده است.

این نهاد حقوق بشری تأکید کرد: غیر نظامیان فلسطینی، بهای بی توجهی و سکوت جامعه جهانی و نهادهای امدادرسان بین المللی در تعامل با درخواست های فراوان برای متوقف کردن کشتار مردم غزه از جمله آوارگان گرسنه و نیازمند دریافت کمک را می پردازند. این در حالی است که فلسطینی ها در سایه تجاوز اخیر رژیم اسرائیل به غزه، با بحران انسانی شدیدی و قحطی با پیامدهای بسیار خطرناکی مواجه هستند.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه افزود: جامعه جهانی باید به درخواست ها برای متوقف کردن کشتار غیرنظامیان نیازمند دریافت کمک در نوار غزه توسط رژیم اسرائیل، توجه کند.

این نهاد حقوقی تصریح کرد: ارتش اسرائیل از اهرم گرسنه نگه داشتن به عنوان یکی از روش ها و ابزارهای جنگ علیه غیرنظامیان در نوار غزه بهره می برد و در این زمینه، علاوه بر جلوگیری از ورود کمک ها به مناطق مختلف نوار غزه، اقدام به کشتار آنها در هنگام ایستادن در صف های طولانی کمک های اندک ارسالی برای آنها می کند تا جنایت بیشتری در زمینه نسل کشی فلسطینی ها را مرتکب شود.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در پایان خاطرنشان کرد: صف های طولانی آوارگان و مردم غزه برای دریافت کمک های بشردوستانه، به منزله صحنه آشکاری از ناکامی جامعه جهانی و نهادهای امدادرسان سازمان ملل در زمینه تأمین سازوکارهای مناسب برای ارسال کمک برای مردم غزه است و آشکارا نشان می دهد که رژیم اسرائیل در مقابل دیدگان جهانیان بر ارتکاب جنایت نسل کشی و سیاست گرسنه نگه داشتن مردم غزه تأکید و اصرار دارد و هیچ مانعی در این زمینه برای متوقف کردن این رژیم وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲(۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha