۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۲۰
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85368526
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: ترویج فرهنگ ترافیک وظیفه تمام نهادهای کشور است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: یکی از مهمترین عوامل کاهش تصادفات بحث آموزش و ترویج فرهنگ ترافیکی است و تمام نهادها از جمله استانداری باید خود را در این موضوع دخیل بدانند.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات رانندگی استان با اشاره به عوامل مهم کاهش تصادفات در مدیریت ترافیک شهری و برون شهری اظهار کرد: مدیریت صرفا به معنای مسوولیت عواملی چون پلیس راه و راهور نیست بلکه برای ایجاد وضعیت ثابت در راستای کاهش تصادفات است که در این میان نقش آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک انکارناپذیر است.

وی افزود: هر چقدر از موضوع آموزش فاصله بگیریم نیروی انسانی بیشتری جایگزین می‌شود که با در دست داشتن تابلو ایست باید تذکر لسانی دهند در حالیکه با آموزش صحیح و تبیین فرهنگ می‌توان شاهد کاهش تصادفات رانندگی باشیم.

استاندار تهران نقش آموزش و ترویج فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات جاده را انکارناپذیر دانست و ادامه داد: تمام نهادها از جمله استانداری باید خود را در این امر موظف بدانند.

فخاری در ادامه با اشاره به دیگر عوامل کاهش تصادفات، گفت: از دیگر عوامل که می‌تواند منجر به کاهش تصادفات شود می‌توان به نصب تابلوهای راهنما و رانندگی و اعلان ها و اخطارها در سطح خیابان‌ها و معابر اصلی شهرها و جاده‌ها اشاره کرد.

به گفته وی، نصب سرعت گیرها در خیابان‌ها و جاده‌ها با رعایت استانداردها ضروری است البته پیش موارد قانونی و هشداری باید رعایت شود تا تاثیرگذاری بیشتری در حوزه کاهش تصادفات داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر عوامل بازدارنده در راستای رفع تصادفات به روشنایی محیط‌های پرخطر تاکید کرد: روشنایی محیطی بویژه در مناطق پرخطر و در شب و در هوا برفی و مه آلود در راستای کاهش تصادفات بسیار حائز اهمیت است.

استاندار تهران یادآور شد: موضوع دیگری که نیازمند بررسی و طرح در جلسه دیگری است مرگ افراد تصادفی در بیمارستان‌هاست که نقاط ضعف باید شناسایی شود که آیا بخاطر کوتاهی در مراکز درمانی یا از کمبود تعداد بیمارستان‌ها و یا امداد اولیه یا زمان انتقال دخالت داشته‌اند که تمام مسایل باید بررسی شود.

فخاری در ادامه با تاکید بر اجرای بازرسی‌های نامحسوس در نقاط حادثه خیز استان تهران، اضافه کرد: بازرسی نامحسوس در کنترل عوامل موثر در بخش‌های مختلفی چون اورژانس، پذیرش انجام شود و در صورت مشاهده مسایل مشکل ساز اخطار کتبی به آن بخش‌ها ابلاغ شود.

رییس شورای راهبردی استان تهران با اشاره به اهمیت خدمت رسانی بویژه در روزهای تعطیل، افزود: در روزهای تعطیل محورهای پر تردد و پرخطر، دستگاه‌های چون اورژانس، بهداشت و درمان و شهرداری باید حضور پررنگی داشته باشند، دوربین‌های کنترل جاده‌ای و ارسال پیامک برای متخلفین نیز می‌تواند در کاهش تصادفات، بازدارنده باشد.

فخاری در ادامه با اشاره به ۲ نقطه حادثه خیز در استان تهران که جز پر خطرترین جاده‌های استان است، یادآور شد: با توجه به اهمیت پیگیری مسایل ۲ نقطه مهم حادثه خیز در کارگروهی مشخص با اولویت محور امام رضا (ع) و دماوند با حضور تمام عوامل تشکیل شود تا نقاط ضعف مشخص شده و همه مسایل در زمینه اصلاح هندسی، ترافیکی و نصب علائم بررسی و سهم تبعات ناشی از عدم کیفیت خودروها نیز به صراحت پیگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha