استاندار تهران: احزاب برای ایجاد رقابت و مشارکت در انتخابات پای کار باشند

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران گفت: «سلامت» و «امنیت» از سوی دولتمردان، ایجاد «رقابت» و افزایش «مشارکت» از جانب احزاب، «شور، شعور و شکوه انتخابات» را در کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران شامگاه یکشنبه در جلسه با نمایندگان احزاب سیاسی استان تهران بر اهمیت درک جایگاه احزاب در راستای رشد و تعالی بخشی به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی اظهار کرد:نگاه متفاوت ما به جریانات سیاسی و احزاب باعث می‌شود که برداشت متفاوتی از فضای سیاسی کشور داشته باشیم.

به گفته وی، زمانی هست که ما با دید حکمرانی به احزاب نگاه می‌کنیم که اصولا وقتی یک جریان حکمرانی شکل می‌گیرد خودش مروج احزاب و ساخت یک جریان سیاسی در کشور است که مسیری را دسترسی مردم به حاکمیت را کوتاه می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نخستین حزب سیاسی فعال کشور اضافه کرد: این حزب سیاسی، حزب جمهوری اسلامی بود که پرشورترین جریان مردمی را شکل داد.

وی یادآور شد: چرا این حزب به فراموشی سپرده شد و به فعالیت‌ خود با توجه به اعتماد سازی در بین مردم ادامه نداد، این سوالی است که باید سازندگان حزب به چرایی آن بپردازند و آن را احیا کنند.

استاندار تهران با تاکید بر دستاوردها و ارزش‌های انقلابی که پایه خواستن ها و توانستن ها را شکل داد، افزود: نظام جمهوری اسلامی مصداق کامل جمهوریت و اسلامیت است یعنی با اراده و خواست مردم، حضور و مشارکت مردم به رسمیت رسید که در حقیقت یکی از دلایل که باعث مشارکت می‌شود، همین ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

فخاری در ادامه با اشاره به جایگاه احزاب سیاسی در همراه سازی تفکرهای سازنده در کشور تاکید کرد: احزاب مختلف برای مشارکت حداکثری مردم با وجود اختلاف‌های سیاسی به میدان عمل وارد شوند.

به گفته وی، احزاب نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری برای کشورمان در راستای رشد و تعالی و رفع مسایل و مشکلات دارند.

استاندار تهران فقدان برنامه، طرح و ایده را یکی از دلایل عدم موفقیت احزاب در کشور خواند و با بیان اینکه متاسفانه احزاب در کشور بدون برنامه راهبردی و ایده برای نجات کشور از بحران‌های گوناگون، تنها بدنبال مطرح نمودن خود هستند، اضافه کرد: برای پیشرفت ایران اسلامی به فکر ایده دادن برای رفع مسایل و پیشرفت کشور باشیم.

وی ادامه داد: به میدان بیاییم مطالعاتی برای پیشرفت حوزه‌های مختلف انجام دهیم و بدنبال نگاه بلند راهبردی برای اهداف بزرگ در راستای پیشرفت کشور باشیم.

فخاری افزود: احزاب سیاسی باید بدنبال رشد و پیشرفت باشند نه آنکه فقط در انتخابات چون کاندیدایشان تایید صلاحیت نشد نظام را به رسمیت نشناسند و صحبت‌هایی دیگر کنند، اگر شما در این کشور حزب سیاسی تشکیل دادید پس قانون را قبول داشته و مانند مردم ارزش‌های جمهوری اسلامی را قبول کردید، حزب برای جریان سازی نه تفرقه افکنی تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر ساختن نگاه‌های سازنده برای آینده ایران قوی، به نقش پذیری احزاب و جایگاه مهم آنها در کشور اشاره کرد و با مطرح کردن این سوال که آیا احزاب نقشی برای خود طراحی کردند تا خود را نشان دهند؟ اظهار کرد: نگاه، برای ساختن اندیشه سازنده است. مردم به برنامه‌ها و توانمندی‌های فکری و اندیشه سیاسی اعتماد می‌کنند و بدنبال آن می‌روند حال آنکه احزاب باید به بیانات رهبری توجه کنند و کلام نافذ ایشان را سرلوحه امور قرار دهند.

استاندار تهران در ادامه با بیان این سوال از نمایندگان احزاب که چه عملکردی را براساس چهار مولفه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب، برای حزب خود تعریف کرده‌اید؟ به لزوم تلاش همه اقشار، جریانات و گروه‌ها برای محقق شدن مولفه‌های مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در حوزه انتخابات اشاره کرد.

فخاری گفت: تضمین سلامت و امنیت انتخابات از سوی دولتمردان و تلاش برای گرم تر شدن رقابت و همچنین تشویق مردم به مشارکت و حضور پای صندوق های رای از جانب احزاب، نهایتا شور، شعور و شکوه انتخابات را رقم می‌زند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha