واشنگتن بر تعهد دفاعی خود نسبت به سئول تاکید کرد

تهران- ایرنا- پس از آزمایش موشک کروز استراتژیک جدید کره شمالی در روز یکشنبه که دومین مورد از این نوع آزمایش‌ از سوی پیونگ یانگ در طول کمتر از یک هفته گذشته بود، واشنگتن بر تعهد خود به دفاع از کره جنوبی در برابر تهدیدهای کره شمالی تاکید کرد.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری کی‌بی‌اس، وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن نسبت به عمق تهدید ناشی از برنامه‌های نظامی پیونگ یانگ کاملاً آگاه بوده و بر تعهد خود نسبت به دفاع از کره جنوبی و ژاپن در برابر این تهدید و همچنین حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای تاکید دارد.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه ایالات متحده فعالیت‌های کره شمالی را به دقت زیر نظر دارد، خاطرنشان شده است: واشنگتن به همکاری با سئول و توکیو برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ ادامه خواهد داد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه کره شمالی به تازگی به طور فزاینده‌ای درگیر فعالیت‌های نظامی تهدیدآمیز و مخرب از جمله پرتاب موشک شده است، از پیونگ یانک خواسته شده تا به جای این قبیل اقدامات تنش‌زا، راهکار دیپلماسی جدی و پایدار را در پیش گیرد.

به نوشته شبکه خبری کی‌بی‌اس، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پیشتر اعلام کرد که کره شمالی حدود ساعت ۸ صبح یکشنبه (به وقت محلی) چندین موشک کروز را به آب‌های شهر بندری سینپو در استان هامگیونگ شلیک کرده است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی نیز گزارش دادند که پیونگ‌یانگ روز یکشنبه برای دومین بار طی یک هفته موشک کروز استراتژیک جدید خود را آزمایش کرده است.

‏بر اساس این گزارش‌ها، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر آزمایش این موشک نظارت داشته که مشابه موشک کروز استراتژیکی است که پیونگ یانگ هفته گذشته گفت در حال تولید گسترده آن است.

‏همچنین بنا بر این گزارش، کیم جونگ اون آزمایش مورد اشاره را آزمایشی موفق خواند که برای اجرای طرح نوسازی ارتش که هدف آن ایجاد یک نیروی دریایی قدرتمند است، اهمیت راهبردی دارد.

شلیک این موشک‌های کروز تنها پس از چهار روز از اولین پرتاب آزمایشی یک موشک کروز استراتژیک جدید کره شمالی به نام بولهواسال-۳-۳۱ توسط پیونگ یانگ انجام شد.

به گزارش ایرنا، دفتر کل موشکی کره شمالی پیشتر در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه شلیک این موشک هیچ اثر منفی بر وضعیت امنیتی شبه جزیره کره و منطقه نداشته، از اولین شلیک آزمایشی موشک کروز استراتژیک نوع جدید بولهواسال-۳-۳۱ خود خبر داد.

در ادامه این بیانیه آمده بود: شلیک آزمایشی تسلیحات در دست توسعه و تحقیق، یک فرایند دائمی تکرار شونده در فرایند تولید و توسعه سلاح‌های جدید بوده و در راستای وظایف منظم و اجباری این اداره کل و موسسات تحقیقات علمی دفاعی ملی وابسته به این اداره انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha