سفیر پاکستان در ایران: همکاری‌های عمیق امنیتی با تهران را خواستاریم

اسلام‌آباد- ایرنا- سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران با حائز اهمیت دانستن سفر امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد و ابراز خرسندی از تعاملات نزدیک دو کشور، گفت: اسلام‌آباد خواهان همکاری‌های عمیق اطلاعاتی و امنیتی با تهران است.

محمد مدثر تیپو روز دوشنبه و همزمان با سفر رسمی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد گفت: ما از روابط بسیار نزدیک، دیرینه و همکاری‌های تاریخی با ایران برخورداریم و هر دو کشور همسایه از حساسیت روابط فی مابین و رویدادهای منطقه آگاه هستند.

وی که روز شنبه استوارنامه خود را تقدیم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران کرد، اظهار داشت: سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به پاکستان در برهه کنونی بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود و بیانگر اراده هر دو همسایه برای رسیدگی به مسائل مشترک است.

سفیر پاکستان، تروریسم را چالش مشترک تهران و اسلام‌آباد دانست و افزود: دو کشور از دشمنان مشترک خود و بدخواهان روابط برادرانه ما آگاه هستند برای همین به طور مشترک در تکاپوی عبور از چالش‌های پیش رو هستیم.

محمد مدثر معتقد است که ایران و پاکستان باید تاریخ منطقه را درک کنند و اینکه معضل تروریسم تنها محدود به روابط دوجانبه نیست بلکه این پدیده شوم تمام منطقه را دربر گرفته است.

وی با تاکید بر عزم پاکستان برای تقویت ارتباطات همه جانبه با ایران و اطمینان از مقابله با بدخواهان روابط دو کشور، افزود: اسلام‌آباد خواهان همکاری‌های عمیق اطلاعاتی و امنیتی با تهران است.

سفیر پاکستان با اشاره به حادثه اخیر مرتبط با چند نفر از اتباع پاکستانی در سراوان، از همکاری‌های دولت ایران و مسوولان استان سیستان و بلوچستان قدردانی کرد و افزود: قطعا دو کشور دوست و برادر از توطئه دشمنان و تروریست‌ها علیه روابط دوجانبه آگاه هستند.

سفیر پاکستان در ایران: همکاری‌های عمیق امنیتی با تهران را خواستاریم

براساس این گزارش، حسین امیرعبداللهیان شب گذشته با بدرقه سفیر پاکستان در تهران عازم اسلام‌آباد شد. وی در راس یک هیات بلندپایه بامداد امروز در بدو ورود به پایتخت پاکستان مورد استقبال رسمی معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه این کشور و سفیر ایران در پاکستان قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است امروز با وزیر امور خارجه، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان دیدار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha