۷۸ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های غیر ملی هرمزگان تثبیت شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۸ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های غیر ملی در استان تثبیت شده است، گفت: در مجموع طی این مدت زمین‌های کشاورزی تثبیت شده در استان به ۹۷ هزار و ۷۰۰ هکتار رسیده است.

به گزارش ایرنا، منصور شفیعی روز دوشنبه در خصوص عملکرد امور اراضی استان در ۲ سال و نیم فعالیت دولت سیزدهم به رسانه‌ها، اعلام کرد: در طول فعالیت دولت مردمی اقدامات مختلفی در راستای حفاظت از زمین‌های ملی و تسهیل روند واگذارای در هرمزگان انجام شد؛ این درحالی است که در این مدت بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ هزار هکتار از زمین‌های این استان نیز رفع تداخل شده است.

وی باتوجه به اینکه در حوزه حفاظت از زمین‌های ملی و دولتی نیز اقدامات موثری در هرمزگان انجام شده است؛ اظهار کرد: در این مدت حدود ۱۳۹هکتار از زمین‌های تغییرکاربری یافته در استان به وضعیت سابق بازگردانده شد و اقدامات لازم برای حفظ کاربری زمین‌های ملی و دولتی نیز در دستورکار است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: در حوزه واگذاری زمین نیز حدود چهار هزار هکتار از زمین‌های ملی و دولتی به متقاضیان واگذار شده و اقدامات لازم برای تسهیل روند واگذاری زمین‌ها درحال انجام است.

شفیعی با ابراز اینکه مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در دولت سیزدهم تحولی اساسی داشته است؛ گفت: این مدیریت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و همکاری دستگاه‌های اجرایی، تلاش می‌کند تا از زمین‌های ملی و دولتی به بهترین شکل ممکن محافظت و زمینه را برای توسعه پایدار کشاورزی فراهم کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha