مقام تگزاس احتمال «جنگ داخلی» را به دلیل اختلافات مهاجرتی رد نکرد

تهران-ایرنا- دن پاتریک، معاون فرماندار ایالت تگزاس آمریکا، ‌در پاسخ به سوال مجری فاکس نیوز که نظر او را در مورد تنش‌ها بر سر مرز در این ایالت و احتمال وقوع یک جنگ داخلی پرسید، بدون رد کردن این احتمال گفت: تگزاس بر اساس قانون اساسی حق دارد از خود دفاع کند.

به گزارش وز دوشنبه ایرنا از نشریه آمریکایی نیوزویک، ‌گرگ ابوت، ‌فرماندار ایالت تگزاس در آمریکا و دولت او همچنان موضع خود را برای ادامه سیاست‌های سختگیرانه و استفاده از سیم‌های خاردار برای بستن مرزهای خود با مکزیک حفظ کرده‌اند. این در حالی است که فرماندار جمهوری‌خواه این ایالت ادعا می‌کند که تگزاس بر اساس قانون اساسی حق دارد از خود دفاع کرده و او بر اساس این اختیار و همچنین قوانین ایالتی عمل می کند.

در همین راستا، ‌دن پاتریک، ‌معاون ابوت در مصاحبه با فاکس نیوز تصریح کرد: "ما معتقدیم که طبق قانون اساسی حق با ماست، ما حق داریم از شهروندان خود و از این ایالت دفاع کنیم و فقط کار خود را انجام می‌دهیم. "

اظهارات پاتریک پس از آن مطرح می شود که برخی از دموکرات ها، از جمله واکین کاسترو، نماینده دموکرات تگزاس و بتو اورورک، نماینده پیشین این ایالت، از بایدن خواستند که گارد ملی تگزاس را "فدرال سازی" کرده تا از سرپیچی ابوت از حکم دادگاه جلوگیری کند.

پاتریک پیش‌تر هشدار داده بود بزرگ‌ترین اشتباهی که دولت بایدن می‌تواند مرتکب شود، مقابله با مجریان قانون، ارتش و گارد ملی تگزاس در مرزها است. وی تاکید کرد تگزاس در واقع کاری را که مردم آمریکا می‌خواهند انجام می‌دهد.

گفتنی است تنش بین واحدهای فدرال و ایالتی در تگزاس پس از حکم دادگاه عالی آمریکا به نفع دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور مبنی بر برداشتن سیم‌های خاردار در امتداد مرز جنوبی با مکزیک همچنان ادامه دارد. تصمیم دادگاه خشم جمهوری‌خواهانی را که از اقدامات ابوت و دولتش در مبارزه با مهاجرت‌های غیرقانونی در این ایالت حمایت می‌کنند،‌برانگیخته است.

برخی تحلیلگران سیاست داخلی آمریکا هشدار داده‌اند که شدت گرفتن این تنش‌ها خطر بروز جنگ داخلی را به همراه خواهد داشت. تحلیلگران حامی دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان و ترامپ را متهم به ایجاد جنگ داخلی دیگری می کنند و تحلیلگران حامی جمهوری‌خواهان نیز بایدن را متهم به ایجاد جنگ داخلی برای پیروزی در انتخابات آتی می کنند.

مایکل مالوف تحلیلگر ارشد سابق سیاست امنیتی در دفتر وزیر دفاع آمریکا در این رابطه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اختلافات ایالت تگزاس با دولت فدرال بر سر سیاست های مرزی این ایالت، شبحی از جنگ داخلی را برانگیخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha