۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85368779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ذخایر سیب در سردخانه‌های مهاباد به ۶۸ هزار تُن کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: ذخایر سیب در سردخانه‌های این شهرستان با فروش و ارسال آن به سایر نقاط کشور به ۶۸ هزار تُن کاهش یافته است.

صلاح الدین حقگوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشکل ارسال و صادرات سیب که ماه های گذشته ایجاد شده بود، طی یک ماه اخیر برطرف شده و در حال حاضر صادرات به کشورهای منطقه به ویژه برخی کشورهای شرقی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون مشکلی در رابطه با بازار فروش و ارسال این محصول وجود ندارد و باغداران در صورت تمایل می توانند سیب خود را در بازار بفروشند.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد افزود: امسال باغداران این شهرستان حدود ۱۷۰ هزار تُن سیب شامل ۱۳۵ هزار تن سیب درجه یک سردخانه‌ای و ۳۵ هزار تن سیب صنعتی را برداشت کردند.

وی ادامه داد: در این شهرستان هشت هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که هفت هزار هکتار آن بارور است و باغداران امسال به طور میانگین، ۲۰ تا ۲۲ تن در هر هکتار سیب برداشت ‌کردند.

حقگوی با اشاره به فعالیت ۳۰ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان گفت: این واحدهای سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد و سیب ذخیره شده در آنها با توجه به نیاز بازار تا پایان سال به تدریج خارج می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد زراعی و باغی است.

باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده‌اند، از مجموع ۱۰۲ هزار هکتار مساحت باغ‌های بارور آذربایجان‌غربی حدود ۶۰ هزار هکتار به سیب اختصاص یافته‌ و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha