۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85368839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش ارتباط با کشورهای CIS برای توسعه صادرات همدان ضرورت دارد

همدان-ایرنا- رییس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی همدان گفت: گسترش ارتباط با کشورهای CIS (اتحادیه کشورهای مستقل یا مشترک المنافع) به منظور توسعه صادرات و رونق اقتصادی استان ضرورت دارد.

رحیم مرتضایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اتاق بازرگانی همدان به سهم خود می کوشد تا زمینه لازم را برای فعالیت تجار و فعالان اقتصادی استان در کشورهای مختلف فراهم کند تا افق های جدیدی در حوزه صادرات و تعاملات تجاری و بازرگانی پیش روی صنعتگران و سرمایه گذاران همدانی گشایش یابد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان خاطر نشان کرد: برای ارتقای صادرات همدان باید با کشورهای دیگر به خصوص کشورهای سی آی اس (کشورهای مستقل یا مشترک المنافع) که از نظر فرهنگی و بیشینه تاریخی ارتباط عمیقی با ما دارند ارتباط بیشتر برقرار کرد چون راحت تر می توانیم با آنها کار کنیم و خدمات ارائه دهیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان گفت: این کشورها دارای بازارهای بزرگی هستند که اگر با آنها ارتباط برقرار کنیم بسیاری از مشکلات صادرات در استان ما حل می شود.

وی عمده مشکل صادر کنندگان استان را تعهد ارزی و برگشت ارز دانست که گریبان صادر کنندگان را گرفته و ادامه داد: در سالهای گذشته خیلی از کارت های بازرگانی فعال بودند اما مساله تعهدات ارزی تعلیق شده به معضل بزرگی برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان تبدیل شده است که دولت باید در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کند.

سفر استاندار همدان به ازبکستان شروع خوبی برای ارتباط گیری با کشورهای CIS بود

مرتضایی افزود: سفر استاندار و مسوولان اقتصادی استان به ازبکستان شروع بسیار خوبی بود و کشورهای دیگر از جمله افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان که زمینه فعالیت خوبی را می تواند در آن فراهم کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی همدان اظهار کرد: مقدمه سفر به ازبکستان بعد از این شکل گرفت که توانستیم بخش بین الملل اتاق بازرگانی را فعال کنیم و از دیر باز اعتقاد این بخش وجود داشت چراکه توسعه بخش بین الملل وظایف ذاتی اتاق است که باید به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: بخش بین الملل اتاق بازرگانی نسبت به سال قبل و ماههای قبل وضعیت بهتری دارد و تمام توان خود را برای احیا و تقویت این بخش به کار گرفته ایم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ کالای صادراتی در این استان تولید می شود، اظهار کرد: به طور جدی تلاش داریم تا با ارتباط و تعامل با فعالان اقتصادی و بازرگانی کشورهای منطقه زمینه توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان را به این کشورها فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: در گذشته سیاست اتاق به ارتباط با چند کشور از جمله یکی از کشورهای آفریقایی محدود بود اما در دوره جدید تلاش شده تا زمینه را برای ارتباط گیری با تجار و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف با اولویت کشورهای منطقه با هدف کمک به توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha