۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85368857
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تکمیل و احیای ۶ فضای ورزشی، هدیه ماندگار دولت سیزدهم به جوانان ملایری

همدان- ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: ۶ مکان ورزشی غیرقابل استفاده شهری و روستایی این شهرستان در دولت سیزدهم ترمیم، تکمیل و بازگشایی شدکه هدیه‌ای ماندگار از سوی دولت به مردم ورزش دوست این شهرستان بود.

«حمیدرضا سپهری‌نیا» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نمونه بارز این خدمت ماندگار، بهره‌برداری از سالن ورزشی روستای توچغاز بود که عملیات ساخت این سالن ورزشی ۱۳ سال پیش با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد متوقف شده بود و سال گذشته به عنوان یکی از مطالبات مهم اهالی این روستا، به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: زمین چمن مصنوعی شهر ازندریان نیز با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از حدود ۱۲ سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با حمایت‌های دولت و تامین اعتبار تکمیل این پروژه در دست اقدام است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر بیان کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب ۱۸ پروژه ورزشی به این شهرستان برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شد که با اختصاص این رقم اعتبار، تحول خوبی در حوزه ورزش ملایر اتفاق خواهد افتاد.

سپهری‌نیا ادامه داد: در ایام الله دهه مبارک فجر عملیات اجرایی دومین سالن ورزشی سقف کوتاه ویژه ورزش‌های رزمی ملایر مزین به نام شهید مدافع امنیت شهید «علی نظری» آغاز خواهد شد.

اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال به ورزش ملایر

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی طی سه سال گذشته در حوزه ورزش این رقم خورده و جایگاه ورزش ملایر ارتقا یافت، گفت: امسال ۲۰۰ مورد اعزام به مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی داشتیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر اعزام ۲۵ مورد به مسابقات آسیایی و جهانی، کسب ۲۸ مدال آسیایی و بین‌المللی، کسب ۲۸۱ مدال کشوری، کسب ۲۵۰ مدال استانی و دعوت از ۱۳ ورزشکار ملایری به اردوی تیم ملی و عضویت قطعی ۱۰ ورزشکار ملایری در تیم‌های ملی را از دیگر افتخارات ورزش ملایر برشمرد.

سپهری‌نیا با بیان اینکه ۱۲ هزار ورزشکار در قالب ۴۰ هیات ورزشی دارای مجوز، شناسایی و سازماندهی شدند، تعداد اماکن ورزشی دولتی متعلق به اداره ورزش و جوانان ملایر را ۳۲ باب و سالن‌های ورزشی خصوصی را ۹۳ عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضای ورزشی ملایر ۵۰ سانتی متر مربع است.

وی همچنین به فعالیت ۱۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی و سه ایستگاه ورزش عصرگاهی در راستای ارتقای ورزش‌های همگانی اشاره و بیان کرد: امسال بیش از ۱۷۲ مورد همایش و مسابقه مهم، فعالیت فرهنگی و جشنواره در سطح این شهرستان برگزار شد نشان دهنده ظرفیت بالای ملایر در برگزاری مسابقات مهم ورزشی و فرهنگی است.

تکمیل و احیای ۶ فضای ورزشی، هدیه ماندگار دولت سیزدهم به جوانان ملایری

دعوت از ۱۳ ورزشکار ملایری به اردوی تیم ملی

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر ایجاد خانه ورزشی روستایی را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداد خانه‌های ورزشی روستایی این شهرستان به ۴۶ مورد رسیده و آمادگی داریم با همکاری دهیاری‌ها در روستاهایی که زمین و فضای لازم برای ایجاد خانه ورزش روستایی دارند، کار تجهیزات و تامین امکانات را انجام دهیم.

سپهری‌نیا افزود: در حوزه اشتغال نیز برای ۲۱ نفر اشتغال‌زایی شد و ۱۵ میلیارد ریال به متقاضیان در این بخش تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به اضافه شدن ۱۵ باشگاه خصوصی به باشگاه‌های ملایر، گفت: در حال حاضر ۹۳ باشگاه خصوصی در رشته‌های مختلف در سطح این شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر برگزاری یادواره شهدای ورزشکار، برگزاری مسابقه ورزشی به مناسبت‌های ملی و مذهبی، مراسم زنگ انقلاب و مقاومت و ایثار در زورخانه پویای ولی، برپایی ۳۵ دوره آموزشی و مربیگری برای ورزشکاران و مربیان در سطح شهرستان و اعزام ۱۵ نفر از داوران و مربیان با دعوت فدراسیون‌های ورزشی به مسابقات ملی، نمونه‌ای از پیشرفت حوزه ورزش ملایر عنوان کرد.

تاسیس مجمع خیرین ازدواج در ملایر

سپهری‌نیا با اشاره به فعالیت حدود ۱۷ هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف در سطح این شهرستان، ادامه داد: در رشته دوچرخه‌سواری ۲ ایستگاه فعال داریم و پیگیر احداث پیست موتورسواری هستیم.

وی گفت: در شنای بانوان ۹۰ درصد مقام‌آوران زیر ۱۷ سال سطح استان همدان، متعلق به شهرستان ملایر است که نشان از ظرفیت بالای ورزشکاران ملایری در این رشته دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر به فعالیت و حضور چشمگیر بانوان ملایری در حوزه ورزش اشاره و بیان کرد: در حوزه جوانان یک نمونه موفق آن اینکه «فهیمه خلجی» در زمره ۵۰ بانوی موفق کشور قرار گرفت و امسال ۲ مرکز مشاوره و روانشاسی ویژه جوانان و خانواده‌ها افتتاح کردیم.

سپهری‌نیا گفت: در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۳۰ کارگاه ازدواج و فرزندآوری برگزار و از ۲۰ زوج جوان در جشن ازدواج و جشن وصال و همچنین خیران حوزه ازدواج تجلیل و پس از ۱۳ سال از تاریخ تشکیل و ادغام وزارت ورزش و سازمان ملی جوانان، مجمع خیرین ازدواج در ملایر تأسیس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha