مرمت زورخانه‌های فرسوده در اصفهان مستلزم همکاری مردم و متولیان است

اصفهان - ایرنا - رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اصفهان گفت: مرمت و بازسازی زورخانه‌های فرسوده در این استان مستلزم همکاری مردم و متولیان است.

حسین حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان اصفهان بیشترین تعداد زورخانه و ذکرخانه را در کشور دارد اما شماری از آن‌ها باید بهسازی و بازسازی شود و این امر با همراهی دیگر دستگاه‌ها و علاقه‌مندان میسر است.

وی تصریح کرد: آشنا کردن هر چه بیشتر خانواده‌ها به ویژه مادران با ورزش باستانی و زورخانه‌ای به گسترش روز افزون این رشته می‌انجامد و این مهم جزو برنامه‌های هیات است.

حسین زاده اضافه کرد: از سوی دیگر گسترش ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، همگان را با فرهنگ باستانی ناب و ملی مرتبط با این ورزش آشنا می‌کند.

وی افزود: توسعه این ورزش در مناطق محروم و کم برخوردار استان را نیز در برنامه داریم تا در آن نواحی نیز بتوانیم استعدادها را شناسایی کرده و پرورش دهیم.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اصفهان خاطرنشان کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای با برخورداری از ویژگی‌های برتر اخلاقی و روحیه جوانمردی و شجاعت و پهلوانی جزو میراث تاریخی و فرهنگی ماندگار ایران است لذا حفظ و توسعه آن ضروریست.

به گزارش ایرنا، در مجمع انتخاباتی هفته گذشته هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اصفهان، حسین‌زاده موفق شد برای مدت چهار سال بعنوان رییس جدید هیات این استان انتخاب شود.

در استان اصفهان حدود ۱۶۰ زورخانه وجود دارد که ۱۳۷ باب آن فعال و میزبان ورزشکاران است.

بالغ بر ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته و حدود یک هزار و ۹۰۰ باشگاه ورزشی بخش خصوصی در ۲ بخش بانوان و مردان در استان اصفهان در رشته‌های گوناگون مشغول فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha