۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85368979
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعضای کابینه نتانیاهو خواهان اشغال دوباره غزه شدند

تهران-ایرنا- تعدادی از اعضای کابینه و کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در کنفرانس موسوم به «شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه باختری»، خواهان اشغال دوباره نوار غزه و شهرک‌ سازی در آن شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، حداقل ۱۲ وزیر و ۱۵ عضو کنست رژیم صهیونیستی با شرکت در کنفرانس «شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه باختری»، حمایت خود را از اشغال این مناطق اعلام کردند.

«میکی زوهار» وزیر به اصطلاح فرهنگ کابینه نتانیاهو در این کنفرانس گفت: ایجاد شهرک (در غزه) تنها راه تامین امنیت اسرائیل است.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو نیز در این کنفرانس از نوار غزه به عنوان «خانه» یاد کرد و خواهان کوچاندن اجباری فلسطینی های ساکن این منطقه و ایجاد شهرک های صهیونیست نشین در آنجا شد.

او، اشغال غزه و کرانه باختری و اجرای حکم اعدام برای مبارزان فلسطینی را تنها راه تامین امنیت صهیونیست ها دانست.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه نتانیاهو نیز در این کنفرانس گفت: تا زمانی که امنیت در غزه برقرار نشود، امنیت به اسرائیل برنخواهد گشت و ما باید غزه را برای تامین امنیت خودمان اشغال کنیم.

«اسحاق گولدنوپف» وزیر مسکن کابنیه نتانیاهو نیز غزه را به زعم خود "هدیه الهی به صهیونیست ها" دانست و گفت: خدا غزه را به ما داده و مردم جهان حق ندارند به خاطر ساخت شهرک در آن، ما را اشغالگر بدانند.

«یوسی داگان» رئیس شورای شهرک‌های شمال کرانه باختری در این کنفرانس، خواستار اشغال غزه و ایجاد شهرک های صهیونیست نشین در آن شد و گفت: نظامیان ما کشته نشدند که غزه را تحویل تشکیلات خودگردان فلسطین دهیم.

در پایان، شرکت کنندگان در کنفرانس شهرک سازی از جمله وزیران کابینه نتانیاهو، بیانیه پایانی این کنفرانس برای شهرک سازی در غزه و شمال کرانه باختری را امضا کردند.

به گزارش ایرنا، سران رژیم صهیونیستی درباره آنچه آن را آینده نوار غزه مطابق خواست خود می خوانند، اختلاف نظر دارند. در شرایطی که برخی سیاستمداران صهیونیست خواهان تحویل غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین هستند؛ برخی دیگر خواهان اداره آن توسط یک حکومت نظامی دست‌نشانده این رژیم هستند.

این در حالی است که بیشتر کارشناسان معتقدند که مقاومت فلسطین ریشه در فکر مردم غزه دارد و بنابراین تل آویو چاره ای جز تسلیم در مقابل مقاومت و پذیرش شکست نخواهد داشت.

باوجود حدود چهارماه جنگ و کشتار غیرنظامیان در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی هنوز هیچ کدام از اهداف جنگ یعنی نابودی مقاومت فلسطین و آزادی اسرای صهیونیست را محقق نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha