۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85368997
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵۵ واحد مسکن در خراسان جنوبی آماده تحویل است

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85368997
۵۵۵ واحد مسکن در خراسان جنوبی آماده تحویل است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه فجر ۵۵۵ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان با اعتبار چهار هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال آماده تحویل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا قاسم تنها روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با اشاره به پروژه‌های افتتاحی این نهاد در این دهه اظهار کرد: در این دهه پروژه‌های بنیاد مسکن با اعتبار چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: افتتاح طرح هادی روستایی در ۳۹‌ روستا با اعتبار بیش از ۲۹۱ میلیارد ریال از جمله این طرح‌هاست.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از بهره‌برداری از ۱۷۵ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۶۸ میلیارد ریال و ۳۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خبرداد و گفت: همچنین تحویل ۲۱۴ جلد سند و تحویل ۱۹۰ قطعه زمین روستایی از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

تنها با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن، ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن سپرده شده است، بیان کرد: در این راستا در خراسان جنوبی متولی ساخت مسکن در ۳۰ شهر به بنیاد مسکن واگذار شده است که تاکنون در این شهرها ۵۹ هزار و ۴۴۴ متقاضی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۵۱ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۶۱ متقاضی مبلغ اولیه آورده ۴۰۰ میلیون ریال را واریز کرده‌اند و تاکنون طی مراحل قرعه‌کشی به ۱۵ هزار و ۹۱۷ متقاضی زمین تحویل شد و ۱۴ هزار و ۴۷۵ متقاضی پروانه ساخت را از شهرداری‌ها دریافت کرده‌اند.

تنها با اشاره به آغاز ساخت ۱۲ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در خراسان جنوبی، اضافه کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۳۸۴ واحد به مرحله اجرای فونداسیون رسیده و پنج هزار و ۶۰۳ متقاضی اسکلت و سه هزار و ۳۵۲ متقاضی هم سفت کاری را به اتمام رسانده‌اند.

وی بیان کرد: از این تعداد هزار و ۹۲۴ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارند و ساخت هزار ۳۶۲ واحد هم با اخذ پایان کار به اتمام رسیده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ خانوار است اما در شهر بیرجند هم با راه و شهرسازی استان در آماده سازی سایت زعفرانیه و ۲۷ هکتاری همکاری داشته است.

تنها با بیان اینکه پرداخت اقساط در سه ماه یکی از مشکلات متقاضیان در بیرجند بود که توان اقتصادی واریز وجه را نداشتند، افزود: در این راستا روستاهای شکراب، دستگرد، بجد و مهدی‌آباد در اختیار طرحی نهضت ملی مسکن برای شهروندان بیرجندی قرارگرفت که امکان دریافت تسهیلات ارزان قیمت مسکن روستایی را نیز دارند.

وی بیان کرد: اگر در مهلت زمانی معین متقاضیان نسبت به ساخت واحد خود اقدام نکنند زمین مربوطه از آنها اخذ و به سایر متقاضیان واگذار می‌شود.

تنها با اشاره به صدور ۸۳ هزار و ۹۴۷ جلد سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از اواخر دهه ۷۰ تاکنون در خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۹۱ سند شهری و مابقی روستایی بوده است.

وی به تهیه طرح هادی برای ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و بازنگری طرح هادی ۳۰۵ روستای در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: از این تعداد در ۶۹۱ روستا اجرای طرح هادی شروع شده و در شاخص اجرای طرح هادی استان با ۷۵ درصد، حدود ۱۲ درصد بالاتر از شاخص کشوری هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته با استفاده از سهمیه قیر رایگان حدود یک میلیون ۸۰۰ متر مربع از معابر ۴۹۵ روستای استان آسفالت شده است، افزود: امسال هم سهمیه قیر رایگان استان ۵۶۵ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۱۶۹ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

تنها عنوان کرد: از ابتدای تشکیل استان تاکنون هفت هزار و ۶۷۶ هکتار معادل ۷۶ میلیون و۷۶۰ هزار متر مربع تامین زمین داشته‌ایم که به تعداد ۳۱ هزار و ۱۹۱ خانوار واگذار شده است.

وی افزود: در سال جاری هم هزار و ۱۱۶ هکتار زمین تامین شده که در قالب هزار و ۳۸۸ قطعه زمین به متقاضان واگذار شده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای استحکام‌بخشی واحدهای مسکن روستایی به عنوان یکی از اهداف اصلی بنیاد مسکن، بیان کرد: از مجموع ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در خراسان جنوبی تاکنون ۵۳ هزار و ۶۷۲ واحد با دریافت تسهیلات، مقاوم‌سازی شده‌اند و هنوز ۳۵ هزار و ۱۶۳ واحد در برابر زلزله نامقاوم هستند.

تنها گفت: در زمینه مقاوم سازی واحدهای مسکونی هم از شاخص کشوری بیش از هفت درصد جلوتر هستیم و البته برخی شهرستان‌های درصد مقاوم سازی آنها بسیار پایان است.

وی ادامه داد: شهرستان‌های زیرکوه با ۹۵ درصد، نهبندان با ۹۳ و طبس با ۸۹ درصد بیشترین درصد مقاوم سازی را دارند و کمترین درصد مقاوم سازی را هم در شهرستان‌های خوسف، بشرویه و سربیشه داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha