ژاپن کمک مالی به پناهندگان فلسطینی را متوقف می‌کند

تهران – ایرنا - ژاپن تصمیم گرفته است در همراهی با آمریکا و متحدانش کمک مالی به یک آژانس سازمان ملل را که از پناهندگان فلسطینی حمایت می‌کند، متوقف کند.

به گزارش دوشنبه ایرنا از کیودو نیوز، ماکی کوبایاشی سخنگوی وزارت خارجه ژاپن در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت کمک‌ها به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک موسوم به آنروا فعلا و تا زمانی که موضوع در دست بررسی است، متوقف خواهد شد.

این اقدام پس از اعلام روز جمعه ایالات متحده مبنی بر توقف کمک‌های مالی به UNRWA صورت گرفت. علت ادعاهایی عنوان شده مبنی بر اینکه ۱۲ کارمند آنروا ممکن است در حمله غافلگیرانه حماس به جنوب فلسطین اشغالی در ۱۶ مهر درگیر باشند.

کوبایاشی گفت. ژاپن «بسیار نگران» دخالت ادعایی پرسنل آنروا در به اصطلاح «حمله تروریستی» است و از سازمان ملل خواست این پرونده را بررسی کند و اقدامات مناسب را انجام دهد تا بتواند «قاطعانه نقشی را که باید ایفا کند».

برخی از کشورهای غربی مانند انگلیس از آمریکا در توقف کمک‌های مالی به آنروا پیروی کرده‌اند.

ژاپن کمک مالی به پناهندگان فلسطینی را متوقف می‌کند

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت تصمیمات ۹ کشور برای تعلیق کمک‌های مالی «فعالیت بشردوستانه ما را در سراسر منطقه از جمله و به ویژه در نوار غزه تهدید می‌کند.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha