۶۰۰ برنامه ویژه کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی برنامه‌ریزی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال ۲۰۰ برنامه شاخص و بیش از ۴۰۰ برنامه جانبی در سطح کانون‌های استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی مظهری روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۰۰ کودک و نوجوان در ۲۰ کانون ثابت و سیار استان عضو هستند.

وی با بیان اینکه عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان روز ۱۲ بهمن رایگان خواهد بود، اظهار کرد: شعار امسال کانون «جشن ملی بچه‌های امروز، آینده روشن» تعیین شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش کودکان و نوجوان در آینده کشور، ادامه داد: هر کشوری که بخواهد آینده کشورش را بسازد بطور طبیعی با این قشر مهم جامعه ارتباط دارد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های دهه فجر امسال اردوی راهیان پیشرفت است که در این زمینه کودکان و نوجوان عضو کانون‌های استان از پارک علم و فناوری بازدید و با دستاوردهای نوین انقلاب نیز آشنا می‌شوند.

مظهری با اشاره به برگزاری ایستگاه فرهنگی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تصریح کرد: همچنین آتلیه انقلاب با هدف عکاسی از کودکان و نوجوانان در این ایستگاه دایر است.

وی عنوان کرد: پویش قصه‌گویی با موضوع خاطرات انقلاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است که توسط مربیان و برخی والدین عصرها اجرا خواهد شد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از برنامه ویژه چهاردهم بهمن به عنوان روز فناوری فضایی، استفاده از آسمان‌نماهای دیجیتال در ۱۲ مرکز و کانون استان است که در این روز کودکان و نوجوانان با آسمان و نجوم آشنا می‌شوند.

وی از اجرای کاروان پیک امید انقلاب در ۱۴ مرکز سیار استان افزود: این کاروان‌ها بیشتر در مناطق محروم و آسیب‌پذیر استان پیش‌بینی شده است.

مظهری بیان کرد: ایام دهه فجر صندوق انقلاب در تمامی مراکز و کانون‌های پرورش فکری استان نصب می‌شود تا بعد از اینکه کودکان با ظلم‌ستیزی و مفاهیم انقلابی آشنا شوند نامه و درد دل‌های خود را در محورهای کودکان غزه، اراده، پیشرفت، سازندگی و امید در این صندوق‌ها بیندازند.

وی با اشاره به پویش خوانش کتاب‌های مرتبط با انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در قالب این برنامه کودکان و نوجوانان عضو کانون ۱۰۰ ثانیه کتاب مطالعه و فیلم ارسال می‌کنند که بخشی از این فیلم‌ها در پیام‌رسان شاد منتشر خواهد شد.

وی گفت: غبارروبی مزار شهدا، حضور اعضای کانون‌ها در مراسم‌های راهپیمایی، دیدار با خانواده شهدا و تقدیم کارت عضویت ویژه به این‌ خانواده‌ها، دیدار با پیشکسوتان جهاد و شهادت بازنشستگان کانون‌ها، برگزاری جشن انقلاب و امام خوبی‌ها در کانون‌ها، ویژه برنامه عصر شعر انقلاب، ثبت خلاقیت و حرف دل کودکان بر روی کتیبه‌های سفالی، اجرای سرود اختصاصی سردار دلها، برپایی نمایشگاه و ایستگاه نقاشی وطن من ایران وطن تو فلسطین نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در استان اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha