۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85369197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه اسکی بر مبنای آمایش سرزمینی انجام می‌شود

زنجان- ایرنا- نایب رییس فدراسیون اسکی گفت: ایجاد پیست‌های اسکی بعد از انقلاب در استان‌ها در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون توسعه این رشته بر مبنای آمایش سرزمینی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی ساوه شمشکی روز دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیات اسکی استان، افزود: توسعه این رشته مفرح در تمامی دنیا براساس آمایش سرزمینی صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های اسکی استان زنجان،‌گفت: پیست اسکی پایایی زنجان قبل از انقلاب توسط متخصصان امر ایجاد شد و قدمت اسکی در این استان به ۶۰ سال می رسد.

این مسوول با تاکید بر اینکه پیست پاپایی زنجان از جمله پیست های خوب کشور به شمار می رود، ادامه داد : حدود ۵۰ مربی آقا و خانم در این رشته در استان فعال هستند که از پویایی این رشته حکایت دارد.

وی با بیان اینکه پیست اسکی زنجان یکی از پر رونقترین و فعالترین پیست های کشور است، اظهار داشت: مدیران هیات اسکی استان خالصانه فعالیت می کنند و همدلی رمز موفقیت آنهاست.

توسعه اسکی بر مبنای آمایش سرزمینی انجام می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه اقدامات لازم برای فعال شدن پیست اسکی استان انجام می شود، ادامه داد:هیات اسکی استان شرایط و ویژگی های خاصی دارد.

جواد بازرگان با بیان اینکه انتظار بر این است رییس جدید هیات اسکی استان توسعه این رشته را در بعد همگانی طی چهار سال آینده پیگیری کند، افزود: همچنین بسترسازی لازم برای تبلیغات این رشته در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی ایجاد شور و نشاط در بین مردم اهمیت بسزایی دارد، اضافه کرد: تحقق این شرایط با همکاری نهادهایی نظیر شهرداری امکانپذیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه برگزاری جشنواره های مختلف می تواند در این خصوص فضای لازم را برای حضور مردم فراهم کند، خاطر نشان کرد: استان زنجان در منطقه ای برف گیر و مستعد برای این رشته واقع شده است و می توان با برنامه ریزی برای درآمدزایی از این رشته اقدام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha