برخورد با خودروهای شوتی در کهگیلویه و بویراحمد تشدید می شود

یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک این استان یکی از کانون ها و گذرگاه های امن برای عبور خودروهای شوتی تبدیل شده و با توجه به تاکید مسئولان و درخواست های مکرر مردمی به ویژه روستاها مسیر تردد شوتی ها برخورد شدید و قاطع با این خودروها در دستور جدی پلیس قرار گرفته است.

سرهنگ جابر پیوست روز دوشنبه در این رابطه، اظهار کرد: تداوم طرح های امنیت بخش در محور های مواصلاتی و مقابله با مخاطرات رانندگی خودرو های شوتی برای دیگر رانندگان ،طرح برخورد با خودرو های شوتی به مرحله اجرا در می آید.

وی افزود: پلیس به دنبال این است که با اجرای طرح های ضربتی نسبت به جمع آوری و توقیف خودرو های شوتی که با حرکات مخاطره آمیز خود باعث بی نظمی در حوزه ترافیکی برای شهروندان ایجاد می کنند برخورد کند.

سرهنگ پیوست تأکید کرد: با توجه به اینکه این خودرو ها علاوه بر زیان اقتصادی، خطرات ،تصادفات و احتمال آتش سوزی و گره های ترافیکی را در سطح معابر به وجود می آورند لذا برخورد با چنین خودرو هایی را در سراسر استان در اولویت کاری خود داده است.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از همه شهروندان انتظار داریم که همکاری های لازم را در این خصوص با خادمین خود در پلیس راهنمایی و رانندگی استان داشته باشند.

وی تصریح کرد: این خودرو ها علاوه بر اینکه خطراتی برای خود و دیگر شهروندان به وجود می آورند لازم است دیگر نهاد های دولتی نیز پشتیبانی لازم را در جهت برخورد و رفع نگرانی شهروندان در خصوص عواقب این پدیده شوم را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایرنا، سال هاست که خودروهای شوتی با سرعت ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر امنیت مردم کهگیلویه و بویراحمد را به خطر انداخته‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استان های مرکزی و تهران قرار دارد و روزانه خودروهای شوتی با سرعت ها و سبقت های غیر مجاز با عبور کاروانی در جاده های کم عرض و پر پیچ و خم استان ساز مرگ را به خوبی کوک کرده اند.

این ارابه های مرگ جاده های کهگیلویه و بویراحمد را به تسخیر خود درآورده اند و حتی بر تعداد آن ها روز به روز افزوده می شود و همه ساله عابران پیاده و سرنشینان خودروهای دیگر را در جاده ها به کام مرگ می کشانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha